Bloomberg przeprasza za zdjęcie Hillary Clinton z Photoshopa

Serwis Bloomberg zapowiadając konferencję z Hillary Clinton posłużył się niezbyt wprawnym fotomontażem z jej zdjęciem. Wnikliwi internauci szybko wykryli fałszerstwo, a Bloomberg przeprosił za wpadkę.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Zdjęcie zostało przygotowane jako ilustracja do zapowiedzi transmisji w Bloomberg.tv z konferencji, w której miała uczestniczyć Clinton. Fotografię umieszczono następnie na oficjalnym koncie Bloomberga na Twitterze, rozesłano ją także w formie zaproszenia na transmisję do mediów.

Szybko okazało się, że zdjęcie zostało spreparowane. Zestawiono na nim twarz byłej pierwszej damy i sekretarz stanu USA z ciałem innej kobiety. Fotomontaż nie umknął uwadze internautów, którzy na Twitterze wypomnieli Bloombergowi wpadkę.

grafika

Serwis odpowiedział przeprosinami przekazanymi także za pośrednictwem Twittera. Podkreślono w nich, że pomysł był niefortunny, a pracownicy odpowiedzialni za przygotowanie ilustrowanej zapowiedzi powinni poświęcić nieco więcej czasu na wyszukanie odpowiedniego, autentycznego zdjęcia Clinton.

Niektórzy użytkownicy Twittera uznali jednak przeprosiny Bloomberga za mało przekonujące. Sugerowali, że fotomontaż zrobiono specjalnie po to, by Clinton wypadła na nim gorzej niż w rzeczywistości. Podkreślali także, że odnalezienie w internecie prawdziwej fotografii tak znanej w USA osoby jak Hillary Clinton jest z pewnością łatwiejsze, niż przygotowanie montażu w Photoshopie.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?