Branżowe stowarzyszenia reklamowe chcą wspólnie działać na rzecz czystej reklamy i informacji

Z inicjatyw Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR w przyszłym tygodniu odbędzie się konferencja inaugurująca współpracę najważniejszych stowarzyszeń branży marketingowej i mediowej na rzecz czystej informacji i reklamy.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

W czasie konferencji przedstawiciele organizacji branżowych, mediów i reklamodawców  opowiedzą o swoich planach związanych z działaniami przeciw dezinformacji. Przedstawione zostaną również statystyki oraz analizy wpływu tego negatywnego zjawiska na branżę komunikacji i na jej odbiorców.

Wydarzenie jest częścią realizacji strategii działań związanych ze zwalczaniem dezinformacji w internecie podjętych przez Komisję Europejską.

Inicjatorem prac jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz partnerzy: IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Związek Firm Public Relations, Związek Pracodawców Mediów Prywatnych Lewiatan.

Transparentność i jakość ruchu online

Celem konferencji jest zainteresowanie i włączenie jak największej liczby uczestników rynku reklamowego oraz mediowego do pracy nad wdrożeniem standardów transparentności i jakości ruchu w internecie.    

- Nie ulega wątpliwości, że tylko kolektywne działania wszystkich uczestników rynku komunikacji mogą skutecznie wyeliminować lub przynajmniej ograniczyć adfraud i dezinformację. Z pełnym zaangażowaniem przystępujemy do Inicjatywy, tym bardziej, że stanowi ona uzupełnienie działań, które już w tym zakresie prowadzimy na poziomie Polski i Europy. Przykładem jednego z najnowszych projektów jest Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic, który zobowiązuje jego sygnatariuszy do przestrzegania określonych standardów w obszarze, za który odpowiadają. Pod Kodeksem podpisało się już ok. 100 firm z rynku polskiego, austriackiego, niemieckiego i szwajcarskiego, gdzie jest on dostępny. Wszystko po to, aby zapewnić jakość, bezpieczeństwo oraz przejrzystość w wykorzystaniu programmatic wszystkim zaangażowanym w proces podmiotom oraz wyeliminować z tego łańcucha nieuprawniony ruch botów. Inicjatywa na rzecz czystej informacji i reklam rozszerza te działania na inne organizacje branżowe i podmioty ekosystemu reklamowego, a także wpisuje się doskonale w inne programy, nad którymi już intensywnie pracujemy - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska

Organizatorzy zapraszają do udziału w konferencji 2 października o godz. 14:00 w Centrum Prasowym PAP (ul. Bracka 6/8).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem