Canal+ przejmuje kolejnego dostawcę płatnej telewizji

Grupa Canal+ stanie się większościowym akcjonariuszem dostawcy płatnej telewizji MC Vision z Mauritius. Obecnie Francuzi posiadają 37 proc. udziałów, a docelowo mają ich mieć 75 proc., jeśli tylko organy regulacyjne zgodzą się na transakcję.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Canal+ przejmuje kolejnego dostawcę płatnej telewizji
Ekran z programem Canal+

MC Vision już sprzedaje usługi płatnej telewizji pod marką Canal+. Formalnie współzałożyciel firmy Currimjee Jeewanjee and Co. ma w niej 75 proc. udziałów. Po transakcji stanie się mniejszościowym akcjonariuszem (25 proc. akcji). Także państwowa spółka Mauritius Broadcasting Corporation sprzeda swoje 10 proc. udziałów. Canal+ zamierza po transakcji ulepszyć swoją ofertę na Mauritiusie. Już teraz firma oferuje w wyspiarskim państwie zarówno stacje pod własnym szyldem, jak i te pokazujące produkcje z Bollywood.

MC Vision zadebiutowała w 1999 roku jako wspólne przedsięwzięcie Currimjee Jeewanjee and Co. oraz Canal+. Na początku oferowała głównie pakiety satelitarne. Obecnie oferuje usługi internetu i telewizji. Dostęp do kanałów i treści wideo na żądanie jest możliwy za pośrednictwem dekodera Airbox 5G. Firma w ostatnich latach borykała się ze spadkiem przychodów. Musiała zmagać się też z piractwem, które dotykało między innymi transmisje sportowe.

Canal+ ma 25,696 mln abonentów

Na koniec czerwca Grupa Canal+ miała łącznie 25,696 mln abonentów. Oznacza to, że baza poszerzyła się o 553 tys. osób w porównaniu z tym samym okresem 2023 roku. Na koniec ub.r. abonentów było blisko 26,4 mln, co oznacza spadek o około 700 tys. Okres zimowy jest tradycyjnie czasem, w którym więcej osób interesuje się usługami płatnej telewizji.

Choć na rynkach międzynarodowych z usług Canal+ korzysta coraz więcej osób w porównaniu z zeszłym rokiem, to firma odnotowała spadek w rodzimej Francji. W tym kraju Canal+ miał 9,514 mln klientów (spadek 0 276 tys.). W pozostałych państwach europejskich (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Austria, Belgia, Holandia) 6,706 mln. Tym samym baza klientów poszerzyła się o 234 tys.

Canal+ od kilku lat nie podaje dokładnej liczby abonentów w Polsce. 31 grudnia 2020 roku z usług firmy nad Wisłą korzystało 2,7 mln klientów. W Afryce liczba abonentów Grupy Canal+ zwiększyła się o 507 tys. do 7,587 mln, w regionie Azji i Pacyfiku o 84 tys. do 1,120 mln, natomiast na pozostałych terytoriach o 4 tys. do 769 tys.

Canal+ chce inwestować w krajach rozwijających się. Z tego powodu kontynuuje proces przejęcia dostawcy płatnej telewizji i serwisów streamingowych z Republiki Południowej Afryki, czyli MultiChoice. Dotrze tym samym do krajów kontynentu, w których mieszkańcy posługują się językiem angielskim i portugalskim. Dotychczas Canal+ koncentrował się w Afryce na francuskojęzycznych krajach. Canal+ w ostatnim czasie zwiększył też do 36,8 proc. udziały w azjatyckim serwisie streamingowym Viu, potwierdzając pozycję największego akcjonariusza.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?