Grand Prix w Cannes Lions 2018 m.in. za reklamy McDonald’s, Tesco, Apple, Comedy Central, Nike i Microsoftu (wideo)

Na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions wręczono 33 nagrody Grand Prix. Uhonorowano nimi kampanie takich firm jak Procter&Gamble, AB InBev, Apple, Nike, Tesco, McDonald's. Grand Prix przyznano też za akcje społeczne, m.in. Czerwonego Krzyża.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Grand Prix w Cannes Lions 2018 m.in. za reklamy McDonald’s, Tesco, Apple, Comedy Central, Nike i Microsoftu (wideo)
fot. materiały prasowe

Na tegorocznym festiwalu Cannes Lions najczęściej nagradzanym koncernem marketingowym był Omnicom. Należące do niego agencje zdobyły 10 Grand Prix oraz prawie 300 Złotych, Srebrnych i Brązowych Lwów. Drugie miejsce pod tym względem zajął WPP, a trzecie - IPG.

Sieciową agencją reklamową roku została BDO, wyprzedzając Ogilvy i DDB. Najlepszą agencją okazała się Adam & Eve DDB London, a na kolejnych miejscach uplasowały się AMV BBDO i BBDO New York. Wśród agencji spoza globalnych sieci zwyciężyła Jung Von Matt Hamburg przed Droga5 New York i Wieden & Kennedy London.

Z kolei najlepszym domem produkcyjnym został MJZ, zdobywając Złotą Palmę dziewiąty raz w swojej historii. Kolejne miejsca zajęły Revolver/Will O'Rourke z Australii oraz The Corner Shop z Londynu.

Wśród sieci mediowych najwięcej nagród otrzymał MediaCom (należący do struktury GroupM, która wchodzi w skład koncernu WPP).

Google zostało uhonorowane specjalną nagrodą dla najbardziej kreatywnego marketera, a Paul Polman, CEO Unilevera, odebrał statuetkę Lion of St. Marc.

Do festiwalu zgłoszono 32 tys. prac, o jedną piątą mniej niż w ub.r. Z Polski przesłano 109 zgłoszeń. Jako jedyna z naszego kraju nagrodzona została agencja Ogilvy&Mather - otrzymała aż 13 Lwów za akcję „Do ostatniego drzewa” zrealizowaną dla Greenpeace.

Prezentujemy wszystkie prace nagrodzone Grand Prix na tegorocznym Cannes Lions Festival:

Grand Prix Health&Wellness Lions„Corazon – Give your heart”MontefioreAgencja: John X Hannes USA

 

Grand Prix Lions Health for Good„Blink to speak”Asha EK Hope FoundationAgencja: TBWA/India Mumbai

 

Grand Prix Design Lions„Trash Isles”Plastic Oceans/LadbibleAgencja: AMVBBDO London

 

Grand Prix Film Lions„It's a Tide Ad Film Campaign: It's Another Tide Ad”Procter&GambleAgencja: Rattling Stick Santa Monica

 

 

Grand Prix Film Lions

„It's a Tide Ad Film Campaing: It's a Tide Ad”Procter&GambleAgencja: Rattling Stick Santa Monica

 

Grand Prix Film Lions

„It's a Tide Ad Film Campaing: It's Yet Another Tide Ad”Procter&GambleAgencja: Rattling Stick Santa Monica

 

Grand Prix Film Lions

„It's a Tide Ad Film Campaing: It's Yet Another Tide Ad Again”Procter&GambleAgencja: Rattling Stick Santa Monica

 

Grand Prix Film Lions

„The Talk”Procter&GambleAgencja: BBDO New York/The Corner Shop Santa Monica

 

Grand Prix Mobile Lions

„Corruption Detector”Reclame AquiAgencja:Grey Brazil Sao Paulo

 

Grand Prix Outdoor Lions

„Follow the arches: next exit / just  missed us / on your left / on your right”McDonald'sAgencja: Cossette Toronto

grafika

Grand Prix Outdoor Lions

„The Daily Show Presents: The Donald  J. Trump Presidental Twitter Library”Comedy CentralComedy Central New York

 

 

Grand Prix Print&Publishing Lions

„Tagwords”AB InBevAgencja: Africa Sao Paulo

 

Grand Prix Radio&Audio Lions„Soccer song for change”AB InBevOgilvy Cape Town

 

Grand Prix Titanium Lions„Palau Pledge”Palau Legacy ProjectAgencja: Host/Havas Sydney

 

Grand Prix Digital Craft Lions„Aeronaut VR”William Patrick GorganAgencja:Isobar New York

 

Grand Prix Film Craft Lions„Hope”International Comitee of the Red CrossAgencja: Blur Films Madrid

 

Grand Prix Industry Craft Lions„First steps campaign: Ali”Sc JohnsonAgencja: Ogilvy Chicago

Grand Prix Brand Experience &Activation Lions„Today at Apple”AppleAgencja: Apple Inc. Cupertino

 

Creative eCommerce Lions„Xbox Design Lab originals: the fanchise model”MicrosoftAgencja: McCann London

 

Grand Prix Entertainment Lions„Evert_45”KPN TelecomAgencja: N=5 Amsterdam

 

Grand Prix Entertainment Lions for MusicJay-Z „Smile”RocnationSmuggler New York

 

Grand Prix Entertainment Lions for Music„Welcome home”AppleAgencja: TBWA/Media Arts Lab Los Angeles

 

Grand Prix Innovation Lions„My Line”Ministry of Communications&InformationsMullenLowe SSP3 Bogota

 

Grand Prix Product Design Lions„Kingo”KingoAgencja: Ogilvy Colombia Bogota

 

Grand Prix Creative Data Lions„JFKunsilenced”The Times/News UK&IrelandAgencja: Rothco/Accenture Interactive Dublin

 

Grand Prix Direct Lions„Palau Pledge”Palau Legacy ProjectAgencja: Hist/Havas Sydney

 

Grand Prix Media Lions„Tesco's Food Love Stories”TescoAgencja: MediaCom London

 

Grand Prix PR Lions„Trash Isles”Plastic Oceans/LadbibleAgencja: AMVBBDO London

 

Grand Prix Social&Influencer Lions„Nothing Beats a Londoner”NikeAgencja: Wieden+Kennedy London

 

Grand Prix Glass the Lion for Change„Bloodnormal”EssityAgencja: AMVBBDO London

 

Grand Prix For Good„Project Revoice”The Als AssociationAgencja: BWM Dentsu Sydney

 

Grand Prix Sustainable Development Goals Lions„Palau Pledge”Palau Legacy ProjectAgencja: Host/Havas Sydney

 

Grand Prix Creative Effectiveness Lions„Savlon Healthy Hands Chalk Sticks”ITC FoodsAgencja: Ogilvy Mumbai

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów