Carrefour Polska ze spadkiem sprzedaży. Mniej sklepów Express

Grupa Carrefour podała wyniki za II kwartał 2023 roku. W okresie od kwietnia do czerwca br. sieć zanotowała w Polsce spadek sprzedaży o 0,5 proc. W ciągu roku mocno spadła też liczba franczyzowych placówek francuskiej sieci.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

W całym I półroczu sprzedaż Carrefoura w Polsce wyniosła 1,098 mld euro. To o 1,7 proc. więcej niż rok wcześniej przy aktualnych kursach walut i po uwzględnieniu paliw. Przy stałych kursach walut sprzedaż sieci wzrosła w naszym kraju o 1,4 proc. Natomiast wzrost sprzedaży LfL, czyli w sklepach porównywalnych, był wyższy i wyniósł 3,1 proc.

Z kolei w samym drugim kwartale br. już nie było tak dobrze. Przychody Carrefoura ze sprzedaży wyniosły 572 mln euro. Przy aktualnych kursach walut i po uwzględnieniu paliw sprzedaż zmalała o 0,5 proc. Przy stałych kursach walut i po uwzględnieniu paliw spadek wyniósł aż 2,7 proc. Sprzedaż poszybowała w dół mimo cały czas wysokiej inflacji w naszym kraju.

W przypadku sprzedaży LfL zanotowano wzrost, który wyniósł zaś 0,4 proc. Firma poinformowała też, że spadła rentowność biznesu w Polsce. Powodem jest wysoka baza porównawcza. 

grafika

Carrefour ma 80 sklepów mniej niż rok temu

Na koniec I półrocza br. Carrefour miał w Polsce 857 sklepów. Było to 95 hipermarketów, 153 supermarketów, 602 sklepów typu convenience (Carrefour Express) i siedem dyskontów Supeco. Rok wcześniej sieć posiadała 937 sklepów - w tym aż 685 placówek convenience. 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska