Olimp Laboratories przyznaje: reklama Chela Mag B6 mogła wprowadzać w błąd, nie było w niej farmaceutki

W stacjach radiowych emitowany jest spot, w którym firma Olimp Laboratories informuje, że nadawana wcześniej reklama suplementu diety Chela Mag B6 podawała informacje o badaniu opinii farmaceutów na temat preparatów magnezowych mogące wprowadzać odbiorców w błąd, ponadto w spocie nie występowała farmaceutka. Jest to realizacja decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Olimp Laboratories przyznaje: reklama Chela Mag B6 mogła wprowadzać w błąd, nie było w niej farmaceutki

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów z własnej inicjatywy przeprowadził postępowanie dotyczące reklamy radiowej Chela Mag B6 emitowanej w latach 2015-2016. W spocie wypowiadała się osoba, która mogła zostać uznana przez odbiorców za farmaceutkę, przekonywano też, że reklamowany produkt jest „najczęściej polecanym przez farmaceutów magnezem na rynku” i „najczęściej polecanym przez farmaceutów preparatem magnezowym w Polsce” (nie podano źródła tych danych).

Tymczasem UOKiK ustalił, że w badaniu, do której odwołano się w spocie, farmaceuci mogli wymienić dowolną liczbę preparatów magnezowych, które zamierzają polecać, oraz nie musieli wskazywać preparatu najbardziej godnego polecenia.

Urząd w decyzji wydanej w drugiej połowie lutego br. ocenił, że kilka składowych reklamy mogło wprowadzać odbiorców w błąd i stanowić tym samym nieuczciwą praktykę rynkową: wykorzystano autorytet zawodowy farmaceuty, część konsumentów mogła odnieść mylne wrażenie, że promowany produkt jest szczególnie polecany przez farmaceutów.

UOKiK nakazał Olimp Laboratories emisję w ciągu dwóch tygodni w RMF FM, Radiu ZET, Jedynce i Trójce spotu informującego, że tym, że we wcześniejszej reklamie nie występowała farmaceutka oraz podano informacje na podstawie wyników badania przeprowadzonego w 2015 roku wśród farmaceutów w całej Polsce, oraz odsyłającego do decyzji UOKiK-u w tej sprawie.

Spot jest emitowany od ponad tygodnia. W każdej rozgłośni ma zostać nadany 80 razy.

Ponadto decyzja UOKiK-u została zamieszczona na stronach internetowych Chela Mag B6 i Olimp Laboratories. Będzie tam widoczna przez trzy miesiące.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?