Falstart CNN+. Tylko 10 tysięcy użytkowników dziennie

Uruchomiony przed dwoma tygodniami serwis streamingowy CNN+ nie może mówić o udanym starcie. Według nieoficjalnych źródeł platforma obecnie ma w USA jedynie 10 tysięcy odbiorców dziennie. To stawia pod znakiem zapytania przyszłość CNN+, także w kontekście powstania koncernu WarnerBros. Discovery.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Falstart CNN+. Tylko 10 tysięcy użytkowników dziennie

Serwis CNN+ został uruchomiony 29 marca 2022 r. To projekt stacji CNN, uważanej za jedno z najbardziej wiarygodnych i opiniotwórczych mediów w Stanach Zjednoczonych. Po niedawnym połączeniu WarnerMedia i Discovery, CNN znajduje się w portfolio nowego koncernu o nazwie Warner Bros. Discovery, którym kieruje David Zaslav, dotychczasowy szef Discovery.

Rozczarowująca premiera

Na razie oferta CNN+ jest kierowana wyłącznie do odbiorców w Stanach Zjednoczonych. Szczegóły dotyczące wprowadzenia usługi na rynek międzynarodowy nie zostały jeszcze ujawnione.

CNN+ proponuje programy na żywo, na żądanie i interaktywne, a cena subskrypcji w USA wynosi 5,99 dol. miesięcznie lub 59,99 dol. rocznie. Zgodnie z obietnicą w CNN+ zadebiutują oryginalne projekty, w tym pięcioodcinkowy The Land of the Giants: Titans of Tech (o powstaniu koncernów Meta, Apple, Amazon, Netflix i Google), oraz sześcioczęściowy serial The Murdochs: Empire of Influence, który bada dziedzictwo potentata medialnego Ruperta Murdocha.

W serwisie są również tytuły z biblioteki CNN, takie jak Anthony Bourdain: Parts Unknown (wszystkie 12 sezonów), American Dynasties: The Kennedys, Pope: Najpotężniejszy człowiek w historii oraz Wyścig do Białego Domu.

Okazuje się jednak, że po starcie CNN+ trudno na razie mówić o sukcesie. Jak podaje CNBC na podstawie własnych, anonimowych źródeł, po dwóch tygodniach istnienia z serwisu korzysta codziennie ok 10 tys. użytkowników.

Według spekulacji powodem falstartu CNN+ może być m.in. kwestia jego dostępności. Serwis stał się dostępny na popularnej w USA platformie Roku dopiero w ostatni poniedziałek, i nadal jest nieobecny na Android TV.

Dla porównania, w 2021 r. sieć CNN zanotowała gwałtowny spadek oglądalności, ale i tak codziennie oglądało ją średnio 773 tys. widzów.

 - Po zaledwie dwóch tygodniach nadal jesteśmy zadowoleni z uruchomienia serwisu i jego postępów – odpowiedział krótko rzecznik CNN na pytania CNBC.

CNN chciało dzięki serwisowi VoD zrobić znaczący skok na rynku, angażując znane talenty z konkurencyjnych sieci informacyjnych, takie jak Kasie Hunt z NBC News, czy Chris Wallace z Fox News. Jednak istnieje sceptycyzm co do tego, czy jest wystarczający popyt, aby utrzymać samodzielny, streamingwy serwis informacyjny, z opcjami rozrywkowymi, przy obecnej sytuacji na rynku VoD.

CNN+ to na razie blady cień wobec konkurentów. Należący do Disney'a ESPN+, który oprócz transmisji wydarzeń sportowych oferuje także wiadomości dla kibiców, ma obecnie 21,3 mln abonentów. Z kolei Peacock z portfolio NBCUniversal, który nadaje m.in. programy informacyjne, odnotował 24,5 mln aktywnych kont w USA, z czego ponad 9 mln to płatni użytkownicy. ESPN+ kosztuje 6,99 dol. miesięcznie, a Peacock w opcji premium - od 4,99 dol. miesięcznie.

Prezes Warner Bros. Discovery David Zaslav nie wypowiedział się na razie publicznie na temat długoterminowej przyszłości CNN+. Według źródeł jest możliwe, a nawet prawdopodobne, że CNN+ będzie oferowany jako część większej oferty pakietowej HBO Max i Discovery+. Oba te ostatnie serwisy mają miliony abonentów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"