Co piąty internauta posiada smartfona

Co piąty polski internauta posiada telefon typu smartfon, za pomocą którego łączy się z siecią, komunikuje ze znajomymi czy korzysta z nawigacji GPS - wynika z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR).

km
km
Udostępnij artykuł:

Ponad połowa (59%) posiadaczy smartfonów wykorzystuje je do łączenia się z siecią co najmniej kilka razy w tygodniu.

W zestawieniu z wynikami uzyskanymi wśród użytkowników tradycyjnych telefonów komórkowych widać w tym zakresie wyraźną różnicę, jako że ich posiadacze znacznie rzadziej wykorzystują je do surfowania po internecie.

grafika

Obecnie smartfony najczęściej służą użytkownikom do komunikacji (za pomocą poczty e-mail lub serwisów społecznościowych) oraz korzystania z nawigacji GPS. Często wykorzystywane są także do konsumowania mediów. Około połowa internautów czyta za pomocą smartfonów gazety (50%), słucha radia (47%) i ogląda filmy (42%).

Z kolei co trzeci posiadacz smartfona używa go do elektronicznej bankowości (35%), a co piąty – do zakupów (21%), dokonywania różnego rodzaju opłat (20%) czy kupowania elektronicznej muzyki (19%).

grafika

Badanie „Mobilny konsument w świecie mobilnego internetu” zostało zrealizowane przez IIBR metodą CAWI w dniach 5-14 czerwca 2012 r. na losowej, reprezentatywnej próbie internautów w wieku 15+.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK