Co trzeci internauta sprząta i pierze codziennie

Blisko 1/3 użytkowników internetu na świecie deklaruje, że codziennie sprząta. Taki sam odsetek każdego dnia robi pranie - wynika z badania Nielsena.

km
km
Udostępnij artykuł:
Co trzeci internauta sprząta i pierze codziennie
fot. Shutterstock.com

W domach za sprzątanie w przeważającej mierze odpowiadają kobiety. 44 proc. badanych na świecie stwierdziło, że to panie wykonują większość sprzątania, a w ujęciu regionalnym najwyższy odsetek odnotowano w Europie oraz w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki (po 49 proc.).

W skali globalnej według 28 proc. respondentów obowiązki w zakresie sprzątania są podzielone po równo między kobietą i mężczyzną. Natomiast na mężczyzn w większości odpowiadających za sprzątanie wskazało 17 proc. ankietowanych, przy czym w Ameryce Północnej odsetek ten był blisko dwa razy większy (32 proc.).

grafika

Powyższe dane w dużej mierze odzwierciedla odpowiedzialność za zakup produktów czyszczących: ponad połowa wszystkich badanych (51 proc.) stwierdziła, że to koiety kupują większość tych środków. Tymczasem zdaniem blisko 1/4 (23 proc.) respondentów, kobiety i mężczyźni dzielą ten obowiązek po równo, a 21 proc. twierdzi, że prym wiodą w tej kwestii mężczyźni.

grafika

Z badania wynika także, że 77 proc. respondentów na świecie w ostatnich dwunastu miesiącach kupowało środki czystości do domu w dużej sieci sklepów, a 23 proc. zrobiło to przez internet. Przy wyborze produktu 61 proc. badanych zwraca uwagę przede wszystkim na wydajność, ale coraz ważniejsze stają się tez takie aspekty jak to czy dany środek jest naturalny i przyjazny dla środowiska.

Poza tym 2/3 ogółu pytanych (67 proc.) twierdzi, że robi pranie przynajmniej dwa razy w tygodniu, a 35 proc. wybiera proszki nie zawierające żrących chemikaliów.

Badanie "Nielsen Global Home-Care Survey" zostało przeprowadzone przez firmę Nielsen w dniach 10 sierpnia - 4 września 2015 r. na grupie ponad 30 tys. internautów z 61 państw w regionie Azji i Pacyfiku, Europie, Ameryce Łacińskiej, regionie Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryce Północnej, reprezentatywnej ze względu na wiek i płeć.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce