Coca-Cola pokazała alternatywę dla plastikowej butelki

Koncern Coca-Cola zaprezentował prototyp papierowej butelki, w 100 procentach nadającej się do recyklingu.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Coca-Cola pokazała alternatywę dla plastikowej butelki

PlantBottle, bo tak nazywa się prototyp, z 30 proc. wytworzony jest z surowców pochodzenia roślinnego. Projekt powstał we współpracy z duńską firmą Paboco Pioneer. Jej celem jest stworzenie w pełni biodegradowalnego opakowania z papieru, które będzie nadawało się do pakowania produktów płynnych, takich jak napoje, kosmetyki i środki pielęgnacyjne.

Na prototyp, będący na razie we wczesnej fazie rozwoju, składają się papierowa powłoka z plastikowym zamknięciem i plastikową wyściółką w środku. Plastik wykorzystany w butelce pochodzi z recyklingu.

- Naszym celem jest stworzenie papierowej butelki, którą można poddać recyklingowi jak każdy papier. Następnym krokiem jest znalezienie rozwiązania pozwalającego na stworzenie butelki bez plastikowej warstwy - komentuje Stijn Franssen, kierownik ds. innowacji w dziale badań i rozwoju opakowań w Coca-Cola w regionie EMEA, który odpowiada za nadzór projektu.

Coca-Cola ograniczy plastik

Koncern Coca-Cola w 2018 roku ogłosił nową strategię w zakresie opakowań „World Without Waste” („Świat bez Odpadów”). Zakłada ona, że do 2030 roku firma będzie starać się zebrać i poddać recyklingowi tyle opakowań, ile trafia od niej na rynek.

W tym celu koncern chce przeznaczyć część budżetu marketingowego na działania uświadamiające co, jak i gdzie przeznaczy do recyklingu. Coca-Cola będzie promować zbiórkę opakowań w całej branży, a także współpracować z lokalnymi społecznościami, partnerami branżowymi, klientami oraz konsumentami, aby pomóc w rozwiązywaniu takich problemów jak odpady opakowaniowe oraz zanieczyszczenie mórz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydatki-marketingowe-coca-coli-spadly-o-30-proc ##

Bea Perez, wiceprezeska koncernu odpowiedzialna za zrównoważony rozwój i public affairs, mówiła w styczniu, że Coca-Cola musi z szacunkiem podchodzić do nawyków konsumentów, ale i "być częścią rozwiązania" problemu nadmiernego zanieczyszczenia planety odpadami z tworzyw sztucznych. - Biznes nie będzie się kręcił, jeśli nie dostosujemy się do konsumentów - powiedziała w wywiadzie dla BBC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe