Coca-Cola w tegorocznej kampanii świątecznej skupia się na życzliwości

Coca-Cola rozpoczęła tegoroczną bożonarodzeniową kampanię pod hasłem “Świat potrzebuje więcej Mikołajów”. Głównym jej motywem jest życzliwość. Kampania obejmuje 80 rynków na świecie.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Coca-Cola w tegorocznej kampanii świątecznej skupia się na życzliwości

Akcja „Świat potrzebuje więcej Mikołajów” opiera się na założeniu, że poprzez akty dobroci każdy może odkryć w sobie wewnętrznego Świętego Mikołaja. 

- Życzliwość to jedna z „podstawowych wartości marki” – mówi Islam ElDessouky, globalny lider kreatywności, strategii i treści znaku towarowego Coca-Cola, zauważając, że jest to od pewnego czasu wiodąca zasada marki Coca-Cola

Marka uznała, że ​​jest to szczególnie istotny przekaz w okresie świątecznym, dlatego chciała, aby jej kampania świąteczna ucieleśniała te same wartości.

- Coca-Cola „nie boi się jednak rozmawiać o produkcie” - podkreśla ElDessouky. Marka robi to za pośrednictwem wielu kanałów, w tym handlu elektronicznego, internetu, a czasami nawet telewizji, na przykład poprzez kampanie promujące łączenie coli z jedzeniem.

Jednak podczas Świąt Bożego Narodzenia - co podkreśla ElDessouky - marka chce „opowiedzieć historię” i podkreślić bardziej ludzkie narracje i wartości, zamiast stawiać produkt w centrum uwagi.

Dłuższy spot przedstawia świat, w którym każdy jest Świętym Mikołajem, a następnie ujawnia, że ​​w „prawdziwym świecie” każdy może zostać Świętym Mikołajem dzięki życzliwości. Aktywności obejmują m.in. quiz cyfrowy, świąteczne wycieczki ciężarówkami, konkursy na opakowaniach i akcje outdoorowe. 

W reklamie użyto ścieżki dźwiękowej „I Could Be Santa Claus” brytyjskiej piosenkarki i autorki tekstów Celeste.

Ciężarówki wciąż pożądane

Marka od dawna kojarzy się ze Świętami Bożego Narodzenia i Świętym Mikołajem. Jej kultowa reklama „Cudowny sen (nadchodzą święta)”, przedstawiająca świąteczne ciężarówki Coca-Coli i samego Świętego Mikołaja, została wyemitowana po raz pierwszy w 1995 r. Mimo że reklama ma już kilkadziesiąt lat, w testach niezmiennie dobrze wypada w porównaniu z nowocześniejszymi reklamami innych marek.

Świąteczna ciężarówka Coca-Cola także w tym roku wyruszy w trasę, oferując konsumentom na wybranych rynkach możliwość wysyłania cyfrowych kartek sezonowych, odwiedzania lokalnych stoisk z żywnością i spotykania się z lokalnymi organizacjami charytatywnymi. Reklamy zewnętrzne będą wyświetlane w ponad 80 krajach, a reklamy cyfrowe będą kierować konsumentów do quizu.

Marka zapowiedziała także nadchodzące elementy kampanii, w tym dwa świąteczne filmy krótkometrażowe i świąteczne rozszerzenie platformy AI „Create Real Magic”, które według doniesień będzie stanowić pocztówki świąteczne oparte na sztucznej inteligencji.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy