Context: rośnie sprzedaż pecetów w Europie

W II kwartale bieżącego roku sprzedaż komputerów w 14 europejskich krajach wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 10 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Tak wynika z danych brytyjskiej firmy badawczej Context, która jednocześnie odnotowuje, że w I kwartale sprzedaż zwiększyła się w ujęciu rocznym o 15,7 proc.

Przychód ze sprzedaży pecetów zwiększył się w II kwartale o 11,9 proc. W głównej mierze przyczynił się do tego 3-proc. wzrost średniej ceny urządzeń - do 457,37 euro wobec 443,84 euro w pierwszych trzech miesiącach 2010 roku.

Biorąc pod uwagę poszczególne rodzaje urządzeń, liczba sprzedanych komputerów desktopowych wzrosła o 9,1 proc., komputerów przenośnych o 9,4 proc., netbooków o 14,1 proc., a tabletów (dzięki iPadowi) aż o 257 proc.

Z kolei najszybciej rozwijającym się rynkiem były Niemcy, gdzie w II kwartale sprzedano o 36,8 proc. komputerów więcej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazły się ex aequo Włochy i Wielka Brytania (wzrost o 15,6 proc.), a za nimi były Francja (wzrost o 8,1 proc.) i Hiszpania (wzrost o 0,2 proc.). W pozostałych krajach objętych badaniem odnotowano spadki, największy w Danii - o 20 proc.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję