Dotąd TVP dzięki Soczi zarobiła 9,2 mln zł. Skoki narciarskie hitem igrzysk

Relacje z igrzysk olimpijskich w Soczi najwięcej widzów ogląda w TVP1. Do tej pory najwyższą oglądalność miał konkurs skoków narciarskich, w których Kamil Stoch zdobył złoty medal olimpijski. Łączne wpływy TVP z reklam przy igrzyskach wyniosły dotąd 9,19 mln zł.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Relacje na żywo z zimowych igrzysk olimpijskich 2014 w Polsce pokazują Jedynka, Dwójka oraz TVP Sport. Od rozpoczęcia imprezy, czyli od 7 lutego 2014 roku, największą oglądalność transmisje z Soczi gromadzą na antenie TVP1, gdzie ich średnia widownia do 11 lutego br. wyniosła 3,53 mln osób. Przełożyło się to na 34,59 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 31,54 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W TVP2 sportowa impreza w analizowanym okresie gromadziła przed telewizorami 1,81 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 19,01 proc. oraz 17,04 proc. udziału. Średnia widownia transmisji z Soczi na obu ogólnopolskich antenach kształtuje się na poziomie 2,49 mln oglądających. Przekłada się to na 25,45 proc. udziału w grupie 4+ oraz 23,18 proc. w 16-49.

Natomiast do TVP Sport transmisje i retransmisje z imprezy przyciągają średnio 101 tys. osób, a udział tej stacji plasuje się odpowiednio na poziomie 1,17 proc. i 1,46 proc.

Średnie wyniki oglądalności relacji z IO Soczi 2014

Do tej pory spośród relacji z igrzysk zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził konkurs skoków narciarskich, w których Kamil Stoch zdobył złoty medal olimpijski. Zawody pokazane 9 lutego br. w TVP1 przyciągnęły przed ekrany średnio 9,41 mln oglądających.

Drugie miejsce zajęły transmitowane dzień wcześniej kwalifikacje skoczków do konkursu głównego (5,92 mln widzów). Natomiast trzecia lokata przypadła saneczkarstwu, które poprzedzało historyczny konkurs skoków narciarskich (4,35 mln oglądających). Należy podkreślić, iż wszystkie trzy topowe transmisje pokazała Jedynka.

Trzy topowe transmisje na antenie TVP1 i TVP2

 

Z kolei w TVP Sport największym zainteresowaniem (376 tys. widzów) cieszyło się łyżwiarstwo szybkie. Wszystkie topowe transmisje zostały pokazane 9 lutego w godzinach południowych.

Trzy topowe transmisje na antenie TVP Sport

Łączne wpływy z reklam stacji TVP nadających relacje z igrzysk olimpijskich wyniosły 9,19 mln zł. Najwyższe wpływy w analizowanym okresie miała TVP1 - 5,65 mln zł. W TVP2 wyniosły one 3,24 mln zł, a w TVP Sport - 304 tys. zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana