Dwa miliardy Onetu

Ponad dwa miliardy odsłon Onet.pl w czasie jednego miesiąca

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Największy polski portal Onet.pl osiągnął kolejny przełomowy moment w historii polskiego internetu. Według statystyk systemu audytowego gemiusTraffic w czwartek, 30 grudnia 2004, została przekroczona bariera dwóch miliardów odsłon w jednym miesiącu (page views).

Użytkownikiem Onet.pl, który dokonał dwumiliardowej odsłony stron portalu, jest Emil Adamczuk z Pruszkowa. 

Emil ma 12 lat. Jest fanem piłki nożnej i gier komputerowych. Zanim kliknął w odsłonę, która okazała się tak ważna, odwiedził kilka stron serwisu Sport.onet.pl. Następnie dłuższy czas grał w Tysiąca. Jest to jedna z gier dostępna w serwisie Zagraj.Onet.pl - właśnie podczas gry padło dwumiliardowe kliknięcie w grudniu 2004 roku.   Emil Adamczuk otrzyma od Onet.pl upominek - niespodziankę. Jest to laptop IBM ThinkPad R51. 

Według publicznie dostępnych danych Onet.pl utrzymywał w trakcie całego 2004 roku miesięczną oglądalność na średnim poziomie ponad 1,8 miliarda odsłon.

Warto przypomnieć, że pierwszy milion odsłon miesięcznie Onet.pl przekroczył niespełna półtora roku po powstaniu - w listopadzie 1997 roku. 10 milionów odsłon miesięcznie zostało przekroczone w lutym 1998 roku, 100 milionów w lipcu 2000 roku, a pół miliarda we wrześniu 2001 roku. Styczeń 2003 roku to przekroczenie bariery miliarda odsłon, a styczeń 2004 roku - półtora miliarda odsłon.

Miniony rok okazał się bardzo pomyślnym dla Onet.pl również z innych powodów.

Po raz pierwszy w swojej historii, za pierwsze półrocze 2004 roku, portal wypracował zysk netto w wysokości ponad 2 milionów złotych, przy EBITDA na poziomie 8,5 miliona złotych.

Według rankingu najdroższych polskich marek, opublikowanych przez dziennik Rzeczpospolita, Onet.pl pod względem swojej siły to druga w ogóle marka w Polsce (wyprzedza ją jedynie marka Wedel).

W uznaniu "imponującego wzrostu przychodów reklamowych największego portalu internetowego", redakcja magazynu "Forbes" nominowała prezesa i dyrektora generalnego Onet.pl Jana Łukasza Wejcherta do nagrody Człowieka Roku Polskiego Przemysłu Reklamowego 2004.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek