E-Kiosk ma po pierwszym półroczu 0,8 mln zł zysku. Firma wdraża platformę Get Licensed

W minionym półroczu spółka E-Kiosk (jej większościowym akcjonariuszem jest Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 9,9 proc. do 5,05 mln zł oraz 827 tys. zł zysku netto (wobec 81 tys. zł straty rok wcześniej).

tw
tw
Udostępnij artykuł:
E-Kiosk ma po pierwszym półroczu 0,8 mln zł zysku. Firma wdraża platformę Get Licensed
Łukasz Piela, prezes e-Kiosku (fot. materiały prasowe)

Do E-Kiosku należą platformy E-Kiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową, e-bookami i audiobookami. W minionym półroczu koszty własne sprzedaży zwiększyły się w skali roku z 420 tys. zł do 1,27 mln zł, koszty ogólnego zarządu - z 874 do 927 tys. zł, a koszty sprzedaży - z 3,1 do 2,23 mln zł.

W efekcie zysk sprzedażowy brutto spółki zmalał z 4,17 do 3,77 mln zł, natomiast pozostałe wskaźniki rentowności mocno wzrosły - zysk operacyjny z 77 do 621 tys. zł, a wynik netto - z 81 tys. zł straty do 827 tys. zł zysku.

- Bardzo cieszymy się z wyników za sześć miesięcy, bo pokazuje to, że wysiłek włożony w proces optymalizacji kosztów w spółce, rozpoczęty w czwartym kwartale 2018 r. przynosi pożądane owoce. Sukcesywnie realizujemy program zwiększania efektywności wszystkich kanałów dystrybucji - komentuje Łukasz Piela, prezes E-Kiosku.

Natomiast w samym drugim kwartale br. przychody firmy zmalały w skali roku z 2,68 do 2,59 mln zł, a zysk netto - z 372 do 257 tys. zł.

Spółka nadal pracuje nad wdrożeniem nowego systemu CRM (customer-relationship management) obejmującego ułatwienia w zakupie produktów, szybsze dostarczanie treści i budowę nowej oferty produktowej. Kończy też prace w zakresie wdrożenia automatycznego i ujednoliconego systemu raportowania sprzedaży ze zdywersyfikowanych kanałów dystrybucji.

Z końcem drugiego kwartału E-Kiosk przygotował do komercjalizacji projekt Get Licensed, dofinansowany w ramach funduszu Google Digital News Initiative. To ogólnodostępna platforma dla twórców, wydawców oraz nabywców służąca do zdalnej sprzedaży licencji na publikację treści dziennikarskich z wielu źródeł. Opracowano założenia kampanii marketingowej  i plan komunikacji z wydawcami. Trwają finalne testy systemu przed pierwszym komercyjnym uruchomieniem w serwisie Parkiet.com.

grafika
tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVP Info powalczy o widzów z mniejszych miast. "Nie będziemy drugim TVN24"

TVP Info powalczy o widzów z mniejszych miast. "Nie będziemy drugim TVN24"

Ambitne plany IAA Polska na kolejny rok. Więcej szkoleń i spotkań eksperckich

Ambitne plany IAA Polska na kolejny rok. Więcej szkoleń i spotkań eksperckich

Nowa rola Michała Kanownika wywołała krytykę. "Big Techy mają swojego człowieka"

Nowa rola Michała Kanownika wywołała krytykę. "Big Techy mają swojego człowieka"

Usługa streamingowa WP z 50 oryginałami w 2026 roku. Wśród nich seriale o zombie

Usługa streamingowa WP z 50 oryginałami w 2026 roku. Wśród nich seriale o zombie

Polsat uniknie połowy kary? W loterii sylwestrowej nie wystarczył jeden SMS

Polsat uniknie połowy kary? W loterii sylwestrowej nie wystarczył jeden SMS

Elżbieta Jaworowicz będzie śpiewać, czyli TVP szykuje świąteczne wydanie "Sprawy dla reportera"

Elżbieta Jaworowicz będzie śpiewać, czyli TVP szykuje świąteczne wydanie "Sprawy dla reportera"