Do E-Kiosku należą platformy E-Kiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową, e-bookami i audiobookami. W minionym półroczu koszty własne sprzedaży zwiększyły się w skali roku z 420 tys. zł do 1,27 mln zł, koszty ogólnego zarządu - z 874 do 927 tys. zł, a koszty sprzedaży - z 3,1 do 2,23 mln zł.
W efekcie zysk sprzedażowy brutto spółki zmalał z 4,17 do 3,77 mln zł, natomiast pozostałe wskaźniki rentowności mocno wzrosły - zysk operacyjny z 77 do 621 tys. zł, a wynik netto - z 81 tys. zł straty do 827 tys. zł zysku.
- Bardzo cieszymy się z wyników za sześć miesięcy, bo pokazuje to, że wysiłek włożony w proces optymalizacji kosztów w spółce, rozpoczęty w czwartym kwartale 2018 r. przynosi pożądane owoce. Sukcesywnie realizujemy program zwiększania efektywności wszystkich kanałów dystrybucji - komentuje Łukasz Piela, prezes E-Kiosku.

Natomiast w samym drugim kwartale br. przychody firmy zmalały w skali roku z 2,68 do 2,59 mln zł, a zysk netto - z 372 do 257 tys. zł.
Spółka nadal pracuje nad wdrożeniem nowego systemu CRM (customer-relationship management) obejmującego ułatwienia w zakupie produktów, szybsze dostarczanie treści i budowę nowej oferty produktowej. Kończy też prace w zakresie wdrożenia automatycznego i ujednoliconego systemu raportowania sprzedaży ze zdywersyfikowanych kanałów dystrybucji.
Z końcem drugiego kwartału E-Kiosk przygotował do komercjalizacji projekt Get Licensed, dofinansowany w ramach funduszu Google Digital News Initiative. To ogólnodostępna platforma dla twórców, wydawców oraz nabywców służąca do zdalnej sprzedaży licencji na publikację treści dziennikarskich z wielu źródeł. Opracowano założenia kampanii marketingowej i plan komunikacji z wydawcami. Trwają finalne testy systemu przed pierwszym komercyjnym uruchomieniem w serwisie Parkiet.com.












