E-Kiosk: wpływy wzrosły o 32,9 proc., zysk netto potroił się

W minionym kwartale zajmująca się dystrybucją prasy cyfrowej spółka E-Kiosk (jej większościowym akcjonariuszem jest Gremi Media) osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 32,9 proc. do 2,52 mln zł oraz zysku netto ze 143 do 472 tys. zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
E-Kiosk: wpływy wzrosły o 32,9 proc., zysk netto potroił się
Łukasz Piela, prezes e-Kiosku (fot. materiały prasowe)

W trzech kwartałach br. wpływy E-Kiosku poszły w górę o 16,6 proc. do 7,57 mln zł, a zysk netto z 62 tys. zł do 1,3 mln zł.

Rentowność spółki mocno polepszyła się dzięki ograniczeniu wydatków: w ujęciu trzech kwartałów koszty sprzedaży zmalały z 4,32 do 3,4 mln zł, a koszty ogólnego zarządu wzrosły nieznacznie (z 1,31 do 1,34 mln zł), natomiast w samym trzecim kwartale br. zmniejszyły się obie kategorie wydatków.

- Konsekwencja się opłaca. Włożyliśmy maksymalny wysiłek w proces optymalizacji kosztów w spółce i uważnie przyglądamy się wszystkim naszym produktom i kanałom dystrybucji pod kątem efektywności. Wprowadzamy też wiele nowych projektów, bo chcemy się przygotować na szybko zmieniający się rynek - wylicza Łukasz Piela, prezes E-Kiosku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kci-nasz-kurs-zmalal-wskutek-spekulacji-i-hejtu-wydawca-rzeczpospolitej-i-parkietu-wyceniany-na-300-mln-zl,7170819854653057a ##

W komunikacie firma podała, że ostatnio podpisała m.in. trzyletnią umowę na dostawę e-prasy do Grupy PGNiG, a należąca do niej agencja eContentLAB rozszerzyła współpracę z producentem komputerów NTT System oraz zaczęła realizację dwóch aplikacji wspierających działania marketingowe i sprzedażowe swoich klientów, w tym z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (AR).

Jednocześnie firma pracowała nad wdrożeniem systemu CRM konsolidującego kluczowe procesy biznesowe w organizacji.

Do E-Kiosku należą platformy eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl, agencja eContentLAB.pl oraz marka ComPress (przejęta w lipcu br. od spółki Thunderbolt, wcześniej działającej jako ComPress, której 82 proc. akcji Gremi Media sprzedało dwóm inwestorom).

50,01 proc. akcji E-Kiosku należy do Gremi Media, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, a 28,14 proc. ma Ruch.

grafika
tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?