E-Kiosk podwoił zysk, wpływy wzrosły o 13,5 proc.

W ub.r. dystrybuująca prasę w formie cyfrowej firma E-Kiosk (jej większościowym akcjonariuszem jest Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 13,5 proc. do 11,57 mln zł oraz zysku netto z 1,45 do 3,17 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
E-Kiosk podwoił zysk, wpływy wzrosły o 13,5 proc.
Łukasz Piela, prezes e-Kiosku (fot. materiały prasowe)

Do E-Kiosku należą platformy eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową i e-bookami oraz agencji marketingowej eContentLAB.pl. W ub.r. całość przychodów spółki miała charakter gotówkowy.

- Najważniejszym wydarzeniem minionego roku wpływającym na gospodarkę był wybuch pandemii i z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że jako spółka byliśmy na takie wydarzenie przygotowani właśnie dzięki racjonalnej polityce finansowej prowadzonej w poprzednich okresach. Jeśli do tego dodać szybkie dostosowanie działań sprzedażowych i marketingowych do wzrostowego trendu na produkty cyfrowe, który pojawił się w wyniku epidemii - otrzymujemy przepis na dobre wyniki - komentuje Łukasz Piela, prezes E-Kiosku.

Firma podkreśla, że oprócz odbiorców indywidualnych obsługuje klientów instytucjonalnych, wśród których w ub.r. były m.in. Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Izba Administracji Skarbowej, Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Najwyższa Izba Kontroli i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Z kolei agencja eContentLAB ukończyła dwie aplikacje: Techmatik AR służącą do wsparcia sprzedaży i działań marketingowych oraz Miazga umożliwiającą realizację w domu profesjonalnych planów treningowych.

Koszty 7 proc. w dół, podwojony zysk

Wydatki E-Kiosku zmalały w ub.r. o 7 proc. - z 8,47 do 7,88 mln zł. koszty amortyzacji skurczyły się z 904 do 77 tys. zł, natomiast nakłady na świadczenia pracownicze zwiększyły z 1,11 do 1,14 mln zł, a na usługi obce - z 4,69 do 6,2 mln zł.

- W 2020 roku byliśmy beneficjentem realizowanej od ponad dwóch lat strategii ukierunkowanej na ścisłej dyscyplinie finansowej. Skrupulatnie monitorujemy koszty, na bieżąco weryfikujemy politykę cenową, analizujemy finanse i to przynosi efekty - podkreśla Łukasz Piela.

Zysk EBITDA firmy zwiększył się z 2,5 do 3,82 mln zł, a po skorygowaniu o koszty jednorazowe i niegotówkowe - do 3,88 mln zł. Natomiast zysk netto poszedł w górę z 1,45 do 3,17 mln zł.

Do Gremi Media nalży 78,15 proc. akcji E-Kiosku. Spółka jest notowana na rynku NewConnect warszawskiej giełdy, przez ostatni rok jej kurs urósł z ok. 0,55 do 1,47 zł.

grafika
tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?