E-marketing ma się dobrze

Rynek marketingu i reklamy w Internecie

Rzeczpospolita
Rzeczpospolita
Udostępnij artykuł:

Na świecie wydatki na marketing i reklamę w Internecie zwiększyły się o jedną trzecią, osiągając 12 miliardów dolarów. W Polsce wzrosły o połowę. To poziom najwyższy od czasu boomu internetowego przed pięcioma laty - czytamy  w "Rzeczpospolitej".Zarówno w Polsce, gdzie rynek reklamy internetowej powiększył się w 2004 r. według CR Media do 75 mln zł, jak i na świecie, dynamika wzrostu e-marketingu była zaskakująca w porównaniu ze wzrostem całego rynku reklamy, który zwiększył się tylko o kilka procent. Ale reklama w sieci to w Polsce ok. 1 proc., a na świecie niespełna 2 proc. wszystkich wydatków na reklamę.

Według nowych, obejmujących cały 2004 rok danych - w USA wydatki na reklamę w Internecie były, w ocenie eMarketer, wyższe o 28,8 proc. i wyniosły 9,4 miliarda dolarów.

W Europie, według Nielsen/NetRatings wydatki reklamowe on-line wyniosły ok. 2,8 mld USD (wzrost o ok. 30 proc.). W ocenie Jupiter Research - liczba europejskich reklamodawców zwiększyła się o 11 proc. Szacuje się, że w krajach UE w u biegłym roku przeprowadzono w Internecie ok. 37 tys. kampanii reklamowych.

Rzeczpospolita
Autor artykułu:
Rzeczpospolita
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana