eMarketer prognozuje stały wzrost na globalnym rynku reklamy

Mimo obaw się w wielu krajach, że spowolnienie gospodarcze pogłębi lub pojawi się, w najbliższych kilku latach globalna wartość branży reklamowej powinna nadal odnotowywać solidny wzrost, szczególnie dzięki rosnącym inwestycjom na rynkach rozwijających się - prognozuje eMarketer.

km
km
Udostępnij artykuł:

Firma eMarketer szacuje, że w 2012 roku globalne wydatki na reklamę zwiększyły się o 5,4 proc. w porównaniu z rokiem 2011 (wówczas odnotowano wzrost o 3,6 proc.) i sięgnęły blisko 519 miliardów dolarów. Do 2016 roku wartość globalnego rynku reklamy ma rosnąć w podobnym tempie. Wówczas reklamodawcy mają wydać ponad 628 miliardów dolarów. W prognozowanym okresie najwyższy wzrost ma zostać odnotowany w Ameryce Łacińskiej, gdzie w tym roku nakłady na reklamę zwiększyły się o 11 proc., do 34,66 miliarda dolarów, a w roku 2016 mają sięgnąć 51,33 miliarda dolarów. Wyższy od średniej wzrost reklamowych wydatków spodziewany jest również w regionie Azji i Pacyfiku, Europie Wschodniej oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Za to gorzej ma wyglądać sytuacja w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"