EMI i Apple dogadały się w sprawie DRM

EMI Group udostępni swój muzyczny katalog w należącym do Apple Inc. sklepie internetowym iTunes bez technologii zabezpieczającej przed kopiowaniem znanej pod nazwą digital rights management (DRM).

AP - km
AP - km
Udostępnij artykuł:

Sprzedaż utworów bez DRM w iTunes rozpocznie się w maju. Umowa nie obejmuje nagrań zespołu The Beatles.

Jeden utwór będzie kosztował 1,29 dolara, o 30 centów więcej niż te w wersji z zabezpieczeniem. Piosenki bez DRM będą dostępne w wyższej jakości niż te za 99 centów. Klienci, którzy wcześniej zakupili utwory z katalogu EMI, wystarczy że dopłacą 30 centów za dostęp do plików bez zabezpieczeń.

Analitycy przewidują, że rezygnacja z DRM może przynieść wzrost sprzedaży muzyki w internecie, która obecnie stanowi 10 procent globalnego rynku. Spodziewają się też, że inne wielkie wytwórnie zrezygnują ze stosowania zabezpieczeń.

DRM to technologia stworzona do walki z piractwem poprzez przeciwdziałanie nieautoryzowanemu kopiowaniu lub dzieleniu się piosenkami przez internet. Jednak niektóre odtwarzacze muzyczne wspierają tylko jeden typ oprogramowania DRM i żadnego innego. Technologia stosowana przez Apple sprawia, że klienci pobierający pliki z iTunes mogą je odtwarzać jedynie na komputerach Apple albo iPodach.

Pod szyldem EMI swoje płyty wydają takie gwiazdy muzyki jak Rolling Stones, Robbie Williams, Coldplay czy Norah Jones.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem