Emirates: ponad 20 mln USD rocznie w pokładowe Wi-Fi

Linie lotnicze Emirates inwestują obecnie ponad 20 milionów dolarów rocznie w rozpowszechnianie dostępu do darmowego Wi-Fi na pokładach swoich samolotów. W październiku br. przewoźnik odnotował 200-proc. wzrost wskaźnika użytkowania tej usługi.

km
km
Udostępnij artykuł:
Emirates: ponad 20 mln USD rocznie w pokładowe Wi-Fi

Z pokładowego Wi-Fi w ciągu trzech lat od momentu wprowadzenia tej usługi przez Emirates skorzystało ponad pół miliona pasażerów.

Obecnie linie inwestują ponad 20 milionów dolarów rocznie w instalację i eksploatację systemów łączności na pokładach swoich samolotów. Bezprzewodowy internet jest dostępny na pokładach wszystkich należących do Emirates Airbusów A380, a także 28 Boeingów 777, a samoloty te obsługują łącznie loty na sześciu kontynentach. Emirates wdrażają również program modernizacji mający na celu wprowadzenie w przyszłości usługi darmowego Wi-Fi na pokładach wszystkich swoich samolotów.

Pasażerowie większości lotów Emirates mogą obecnie korzystać z bezprzewodowego dostępu do internetu. Mają oni do dyspozycji bezpłatny pakiet o wielkości 10 MB, a za kolejne 600 MB danych pobierana jest opłata w wysokości 1 dolara amerykańskiego. Na pokładach kilku Airbusów A380 i Boeingów 777 przewoźnika oferowanie bezpłatnego pakietu 10 MB nie jest obecnie możliwe ze względów technicznych, ale jak podano w komunikacie "Emirates pracują nad tym, aby rozwiązać ten problem w ciągu najbliższych miesięcy".

Każdego dnia października br. średnio 3,5 tys. pasażerów Emirates korzystało z pokładowego Wi-Fi. Na jednego użytkownika przypadło średnio 28 MB danych. Największa liczba internautów jednocześnie korzystających z Wi-Fi została odnotowana na pokładzie jednego z Airbusów A380: 153 pasażerów było jednocześnie podłączonych do bezprzewodowej sieci. Największą przepustowość bezprzewodowego łącza odnotowano natomiast na pokładzie jednego z Boeingów 777: podczas jednego lotu 26 użytkowników zdołało pobrać prawie 8000 MB danych. Emirates zanotowały ponadto 200-proc. wzrost wskaźnika użytkowania pokładowego Wi-Fi w październiku, co było efektem specjalnej, zorganizowanej z okazji święta Eid promocji, w ramach której pasażerowie mogli bezpłatnie korzystać z Wi-Fi.

Z danych przewoźnika wynika także, że podczas lotu pasażerowie najczęściej odwiedzają takie strony jak Google, Facebook, Skype, WhatsApp czy BBM.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"