Europa on-line

Ponad 122 miliony Europejczyków korzysta codziennie z Internetu - wynika z danych firmy badawczej comScore.

PC World - km
PC World - km
Udostępnij artykuł:

Przeciętny Europejczyk korzysta z Internetu przez 16,5 dnia w miesiącu i spędza 24 godziny online, przeglądając 2662 strony internetowe.

Największa penetracja występuje w Holandii, gdzie 83 procent populacji korzysta z Internetu. Następne pod tym względem są Norwegia (70 procent), Szwecja (70 procent), Dania (68 procent), Finlandia (65 procent) i Wielka Brytania (62 procent). Najniższy, 11-procentowy wskaźnik zanotowano w Rosji. Średnia dla Europy wynosi około 40 procent.

Najwięcej internautów mają Niemcy - 32,5 miliona. Z kolei najbardziej aktywni są brytyjscy użytkownicy Internetu, którzy spędzają 34,4 godziny online każdego miesiąca. Za nimi są Szwedzi (31,7 godziny) i Hiszpanie (30,6 godziny).

W większości badanych przez comScore państw, najpopularniejszą stroną jest Google. Drugi jest Microsoft przed Yahoo.

Dane comScore uwzględniają wyłącznie internautów powyżej 15. roku życia i są oparte na podstawie danych, pochodzących z 16 największych europejskich rynków. Wyniki badania dotyczą użytkowania Internetu w domu, szkole i pracy. Nie uwzględniają dostępu do sieci przez telefony komórkowe i kafejki internetowe. Monitorowane przez comScore kraje to Austria, Belgia, Dania, Finlandia, Francja, Holandia, Hiszpania, Irlandia, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Rosja, Szwajcaria, Szwecja, Wielka Brytania i Włochy.

Dla porównania Stany Zjednoczone mają 156 milionów internautów, z czego 121 milionów loguje się do sieci codziennie. Przeciętny amerykański użytkownik Internetu spędza każdego miesiąca 31,4 godziny online, przeglądając 2826 stron internetowych.

PC World - km
Autor artykułu:
PC World - km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK