Eurostat: Inflacja HICP w Polsce wyniosła 3,5 proc. w styczniu

Wzrost zharmonizowanego indeksu cen konsumenckich (HICP) wyniósł w Polsce w styczniu br. 1,0 proc. m/m i 3,5 proc. w ujęciu rocznym wobec 2,9 proc. r/r miesiąc wcześniej, podał w poniedziałek unijny urząd statystyczny Eurostat.

masz / rr / isb / zr / ep / ert
masz / rr / isb / zr / ep / ert
Udostępnij artykuł:

Według szacunków Eurostatu, średnia inflacja HICP dla wszystkich 27 członków UE wyniosła w styczniu 2,7% r/r (wobec 2,7% w grudniu po rewizji). W strefie euro odnotowano inflację w wysokości 2,3% r/r wobec 2,2% miesiąc wcześniej.

Najniższy w UE wskaźnik HICP w ujęciu rocznym zanotowały w styczniu: Irlandia (0,2) oraz Szwecja (1,4%). Najwyższy poziom wzrostu tego wskaźnika miały: Rumunia (6,2%) oraz Grecja (4,9%) oraz Węgry (4,5%).

Według Głównego Urzędu Statystycznego (GUS), ceny towarów i usług konsumpcyjnych (CPI) w styczniu wzrosły o 1,2% w porównaniu do poprzedniego miesiąca, natomiast w ujęciu rocznym inflacja wyniosła 3,8%. W grudniu inflacja roczna wyniosła 3,1% r/r.

masz / rr / isb / zr / ep / ert
Autor artykułu:
masz / rr / isb / zr / ep / ert
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami