Znamy hasło i logo Eurowizji Junior 2023. W tym roku powalczy 16 uczestników

Europejska Unia Nadawców (EBU) zaprezentowała identyfikację wizualną promującą tegoroczny Konkurs Piosenki Eurowizji Junior, który odbędzie się pod koniec listopada we Francji. Wezmą w nim udział dzieci z 16 państw. Po raz pierwszy w konkursie wystąpi reprezentantka Estonii.

ram
ram
Udostępnij artykuł:
Znamy hasło i logo Eurowizji Junior 2023. W tym roku powalczy 16 uczestników

Dziecięca odsłona Eurowizji odbędzie się w tym roku już po raz 21. Tym razem w Nicei, bo rok temu zwycięzcą konkursu został 13-letni Lissandro z Francji, który wykonał piosenkę "Oh Maman!". Eurowizja Junior odbywała się wtedy w Erywaniu, stolicy Armenii. W tym roku finał konkursu zaplanowano na niedzielę, 26 listopada. Zobaczymy w nim 16 śpiewających bardzo młodych artystów. Uczestnicy mają od 9 do 14 lat.

Za to we wtorek, 29 sierpnia EBU zaprezentowała logo i hasło imprezy. Francuska telewizja publiczna, która jest głównym organizatorem imprezy, postawiła na "Heroes". Zamiast sloganu zdecydowano się użyć słowa "Bohaterowie", które ma "inspirować i dawać dzieciom niesamowitą siłę". Hasło będzie w najbliższych tygodniach pojawiać się podczas wszystkich wydarzeń powiązanych z tegorocznym konkursem.

Jak podkreślono, towarzysząca hasłu grafika ma oddawać energię słowa "Bohaterowie" za pomocą mocnych, radosnych kolorów. Logo nawiązuje do street artu, ma "wnosić nowoczesność i przemawiać do wszystkich pokoleń".

Eurowizja Junior po raz pierwszy z tzw. Wielką Piątką

Organizatorzy Konkursu Piosenki Eurowizji Junior ogłosili we wtorek również listę wszystkich krajów, które wystawią swoich przedstawicieli do udziału w imprezie. Podobnie jak rok temu znów wystartuje 16 państw. Po raz pierwszy udział w konkursie dziecięcej Eurowizji weźmie Estonia. Od razu podano, że ten kraj reprezentować będzie Arhanna Sandra Arbma. To 11-letnia dziewczynka, która zwyciężyła w zeszłym roku w estońskim konkursie muzycznym Tähtede Lava. Dziewczynka nie tylko śpiewa, ale też gra na gitarze. Edukację muzyczną rozpoczęła w wieku pięciu lat.

W tegorocznej edycji Eurowizji Junior wystąpią przedstawiciele: Albanii, Armenii, Estonii, Francji, Gruzji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Macedonii Północnej, Malty, Niemiec (powracają do konkursu po przerwie), Polski, Portugalii, Ukrainy, Wielkiej Brytanii i Włoch. Z udziału w konkursie zrezygnował nadawca z Kazachstanu. Organizatorzy wydarzenia podkreślają, że tegoroczna edycja Eurowizji Junior będzie pierwszą w historii, podczas której wystąpią reprezentanci wszystkich państw z tzw. Wielkiej Piątki (Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania i Wielka Brytania).

Polska dwa razy wygrała Eurowizję Junior

O tym, kto będzie reprezentować Polskę, dowiemy się 24 września podczas finału programu "Szansa na sukces. Eurowizja Junior". Zdecydują o tym jurorzy oraz widzowie w głosowaniu SMS-owym. Najpierw jednak odbędą się trzy odcinki półfinałowe - pierwszy w niedzielę, 3 września o godz. 15:15 w TVP2. Z każdego z nich do finału zakwalifikuje się przynajmniej jedna osoba. Program poprowadzi Aleksander Sikora, a w jury odcinków eliminacyjnych zasiądą: Cleo, Gromee, Marek Sierocki, Tulia, Sara James, Roksana Węgiel oraz Viki Gabor. Dwie ostatnie wokalistki zwyciężyły Eurowizję Junior w 2018 i 2019 r., dzięki czemu Polska dwukrotnie organizowała u siebie konkurs.

W zeszłym roku wysłaliśmy na finał Eurowizji Junior 11-letnią Laurę Bączkiewicz. Dziewczynka zaśpiewała w Erywaniu piosenkę "To The Moon" i zajęła 10. miejsce. Widowisko transmitowano wtedy jednocześnie na trzech antenach: TVP1, TVP Polonia i TVP ABC. Zeszłoroczny finał oglądało średnio 1,87 mln widzów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu