Facebook nie chce płacić wydawcom w kolejnym kraju, sugeruje blokadę newsów

Parlament Kanady pracuje nad przepisami nakazującymi gigantom cyfrowym jak Google czy Meta Platforms negocjowanie z koncernami medialnymi opłat za korzystanie z ich treści. Meta Platforms ostrzega, że jeśli przepisy wejdą w życie, może zablokować swoich platformach linki do kanadyjskich portali.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Facebook nie chce płacić wydawcom w kolejnym kraju, sugeruje blokadę newsów
fot. unsplash.com

Projekt ustawy o nazwie Online News Act został skierowany przez kanadyjski rząd do parlamentu wiosną br. Zakłada, że właściciele platform takich jak Facebook czy Google będą musieli porozumieć się z koncernami medialnymi co do opłat za ich treści publikowane na tych platformach.

Taki obowiązek będą miały platformy, które w oparciu o wskaźniki biznesowe, m.in. globalne przychody, zostaną uznane za dysponujące przewagą negocjacyjną nad mediami newsowymi. Natomiast zawarte umowy co do korzystania z treści dziennikarskich będą oceniane przez państwowego regulatora.

- Wszystko, o co prosimy gigantów technologicznych jak Facebook, to wynegocjowanie uczciwych umów z właścicielami mediów, skoro zarabiają na ich pracy - skomentował Pablo Rodriguez, kanadyjski minister dziedzictwa i multikulturowości.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/whatsapp-aplikacja-szyfrowanie-iphone-imessage,7169754465392769a ##

Zupełnie inaczej proponowaną regulację postrzega Meta Platforms, właściciel Faebooka, Instagrama i WhatsAppa. - Uważamy, że Online News Act wypacza relacje między platformami cyfrowymi wydawcami newsowymi, dlatego apelujemy do rządu, żeby przemyślał swoje stanowisko - stwierdził we wpisie blogowym Marc Dinsdale, szef partnerstw mediowych w kanadyjskim biurze koncernu.

- W świetle niekorzystnej regulacji opartej na błędnych założeniach, które przeczą logice działania Facebooka, oceniamy, że należy być transparentnym co do możliwości, że możemy być zmuszeni ponownie rozważyć umożliwianie dzielenia się treściami informacyjnymi w Kanadzie - zaznaczył.

We wpisie dodano, że treści informacyjne nie są czynnikiem przyciągającym użytkowników na Facebooka i nie zapewniają platformie znaczących wpływów.

Facebook płaci mediom w Australii

Na początku ub.r. w Australii uchwalono przepisy nakazujące platformom cyfrowym płacić tamtejszym wydawcom ich treści. Facebook zareagował jeszcze przed wejściem w życie tej regulacji: na krótko zablokował możliwość zamieszczania i wyświetlania użytkownikom w Australii treści informacyjnych od zewnętrznych wydawców.

Ostatecznie jednak zaczął podpisywać umowy dotyczące płacenia za treści australijskich mediów. Porozumiał się m.in. z koncernem News Corp.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/metawersum-od-facebooka-nie-spelnia-celow-coraz-mniej-uzytkownikow,7169755030116481a ##

Firma tłumaczyła to słabą koniunkturą reklamową, nie spodziewała się poprawy w trzecim kwartale. Pierwszy raz zanotowała spadek rok do roku kwartalnych przychodów.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK