Facebook przejmuje startup Source3 aby lepiej walczyć z piractwem w serwisie

Za nieznaną kwotę Facebook kupił startup Source3 który oferuje technologię pozwalającą na wykrywanie przypadków łamania w internecie praw autorskich. Dzięki niej serwis Marka Zuckerberga chce skuteczniej walczyć ze zjawiskiem piractwa i zamieszczania przez użytkowników treści bez odpowiednich uprawnień.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Przejęcie przez Facebook firma Source3 potwierdziła na swojej stronie internetowej. Kwoty transakcji nie ujawniono, jednak twórcy startupu zapowiedzieli, że cały zespół tworzący firmę przejedzie do Facebooka i będzie kontynuował prace nad tworzonymi przez Source3 rozwiązaniami.

Zakupiona przez Facebook firma zajmuje się od kilku lat technologią, która pozwala na przeszukiwanie sieci i wykrywanie w niej treści chronionych prawami autorskimi, zamieszczonych w konkretnym miejscu z pominięciem przepisów.

Teraz Facebook zamierza wykorzystać technologię Source3 do lepszego zabezpieczenia swojego serwisu i aplikacji. Problem piractwa na Facebooku staje się coraz poważniejszy i dotyczy głównie materiałów wideo.

Serwis w przeszłości wielokrotnie spotykał się z oskarżeniami ze strony twórców o to, że nie dość szybko i skutecznie reaguje na zgłoszenia o naruszaniu przez użytkowników praw autorskich. Dlatego 2 lata temu wprowadził narzędzie „Rights Manager”, które ma usuwać klipy wideo zamieszczane i udostępniane przez użytkowników z pominięciem praw autorskich. System okazał się niedoskonały, a w jego uszczelnieniu ma zapewne pomóc zakupiona obecnie technologia od Source3.

Przychód Facebooka w I kwartale br.  wyniósł 8,03 mld dol. - o 49 proc. więcej rok do roku, zysk netto osiągnął poziom 3,06 mld dol.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej