Facebook ułatwia blokowanie marek, grup i znajomych

Facebook wprowadził w aktualnościach nowy przycisk, który pozwala szybko zablokować treści pochodzące z konkretnych źródeł - od innych użytkowników, reklamodawców i grup funkcjonujących w serwisie.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O nowej funkcjonalności poinformował Greg Marra, product manager Facebooka na oficjalnej stronie serwisu. Opcja jest dostępna zarówno w desktopowej, jak i mobilnej wersji Facebooka.

- Użytkownicy otrzymali narzędzie do łatwego przeglądania aktywności poszczególnych osób, stron i grup w ciągu ostatnich kilku dni - napisała Marra. - Dzięki temu mogą w łatwy sposób odnaleźć źródło, którego w przyszłości nie chcą śledzić i potwierdzić to za pomocą odpowiedniego przycisku. Decyzję w każdej chwili można zmienić, i pozwolić ponownie zablokowanemu autorowi na to, by był widoczny na liście aktualności - podkreśliła.

grafika

Aby szybko skorzystać z nowych funkcji udostępnionych przez serwis przy każdym poście należy wybrać przycisk umieszczony w prawym górnym rogu. Następnie na liście można zaznaczyć jedną z opcji, na przykład „Nie chcę tego widzieć” lub „Nie chcę obserwować”. Wybranie jednej z możliwości spowoduje, że konkretna treść zostanie ukryta w aktualnościach lub wpisy pochodzące ze wskazanego źródła nie będą więcej pojawiać się na głównej stronie profilu użytkownika.

Wraz z nowym narzędziem Facebook wprowadził też możliwość wzięcia udziału w ankiecie, dzięki której użytkownicy odpowiadając na kilka pytań mogą, jak pisze Marra, „pomóc w ulepszeniu aktualności i dostosowaniu ich w jeszcze większym stopniu do potrzeb i upodobań użytkowników”. Ta ostatnia opcja jest na razie dostępna jedynie w desktopowej wersji Facebooka. Użytkownicy wersji mobilnej zobaczą ją za kilka tygodni.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję