Facebook zły na Apple. Nowy iOS utrudni śledzenie użytkowników

Facebook poinformował reklamodawców, że już wkrótce ich reklamy nie będą skutecznie docierać do użytkowników urządzeń Apple. Wszystko przez najnowszą wersję systemu iOS.

km
km
Udostępnij artykuł:

Apple już wcześniej zapowiedziało, że aplikacje w jego przyszłym systemie iOS będą musiały uzyskać dodatkowe zgody użytkowników na śledzenie ich zachowań w internecie. Już wtedy wzbudziło to protesty reklamodawców wspieranych przez Facebooka i Google, gdyż ich zdaniem zapowiedziane rozwiązanie może utrudnić targetowanie reklam.

iOS 14 będzie wymagał aby aplikacje uzyskały wyraźną zgodę użytkowników iPhone'ów na śledzenie ich zachowań w sieci. Ma to się odbywać poprzez dodatkowe okno wyskakujące w każdej aplikacji, w którym użytkownik będzie mógł wyrazić bądź nie zgodę na tracking za pomocą tzw. IDFA, czyli identyfikatora dla reklamodawców.

Facebook na swoim firmowym blogu przyznał, że szykowane przez Apple zmiany będą miały zarówno dla samego portalu, jak i tysięcy reklamodawców promujących w nim swoje produkty i usługi, negatywne skutki finansowe.

Firma Marka Zuckerberga zdaje sobie sprawę, że użytkownicy na skutek nowego rozwiązania w iOS 14 będą częściej blokować spersonalizowane reklamy, A to utrudni marketerom dotarcie ze swoimi przekazami do pożądanej grupy odbiorców.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/koniec-klasyczny-wyglad-facebook-nowa-wersja-od-wrzesnia-totalna-rewolucja,7170483259115649a ##

W związku z tym Facebook ogłosił, że zaprzestaje zbierania IDFA w swoich aplikacjach przeznaczonych na urządzenia z systemem Apple. Firma będzie szukać innych rozwiązań w zakresie monetyzacji reklam.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu