FB, YT i NK.pl w dół - zyskują WP i Orange, Gazeta.pl i Interia.pl

W czerwcu br. Facebook zanotował 383 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, YouTube - 581 tys. mniej, a NK.pl - 830 tys. mniej. Za to Wirtualna Polska i Orange, Gazeta.pl i Interia.pl zyskały po 100-150 tys. real users.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Megapanelu PBI/Gemius wynika, że Facebook i YouTube to nie jedyne globalne serwisy, które w czerwcu br. zanotowały w Polsce mniej użytkowników niż w maju. Witryny Google straciły w skali miesiąca 114 tys. real users, a Wikipedia - 85 tys. Za to Ask.com zyskał 214 tys. użytkowników.

Strony Onetu odwiedziło 23 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, a witryny Wirtualnej Polski i Orange - 117 tys. więcej. Grupa Gazeta.pl zyskała 103 tys. real users, Grupa Interia.pl - 159 tys., a Grupa o2 - 40 tys. Podobne wzrosty zanotowały strony Polskapresse i Next Infor (odpowiednio 121 i 141 tys. real users), a jeszcze więcej - 250 tys. real users - zyskały witryny Cyfrowego Polsatu.

Największy spadek w zestawieniu zanotowała NK.pl (zapewniająca prawie cały ruch Grupie NK.pl), którą odwiedziło o 814 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej (to 9,8 proc. w dół). YouTube stracił w skali miesiąca 581 tys. real users (spadek o 4,1 proc.), a Facebook - 383 tys. (2,6 proc. w dół)

Porównywanie nowych danych z tymi sprzed roku byłoby niemiarodajne, bo od wprowadzenia przy wynikach z kwietnia br. znaczących zmian w Megapanelu (przeczytaj o nich więcej), wyraźnie zmieniły się liczby użytkowników większości dużych portali.

Liderujące wśród witryn objętych audytem site-centric strony Allegro i GG straciły w skali miesiąca 120 tys. użytkowników. Jeszcze większe spadki zanotowały serwisy Ringier Axel Springer i TVN - odpowiednio 231 i 190 tys. real users.

Z kolei największe wzrosty osiągnęły strony Interii i Cyfrowego Polsatu.

Google.pl odwiedziło 70 tys. polskich użytkowników mniej niż w maju, a google.com - 326 tys. mniej. Facebook stracił 383 tys. użytkowników, YouTube - 581 tys., NK.pl - 830 tys., a Blogspot.com - 344 tys.

Za to Gazeta.pl zyskała w skali miesiąca 220 tys. real users, Ask.com - 214 tys., a Tablica.pl (należąca do Grupy Allegro) - 321 tys.

 

Strony Allegro i GG miały aż 312,5 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej (to spadek o 8 proc.). Relatywnie większe spadki zanotowały serwisy TVN (43,3 mln odsłon, czyli 22,8 proc. mniej), Cyfrowego Polsatu (w dół o 13,4 mln odsłon, czyli 13,1 proc.), Photoblog.pl (21 mln odsłon, czyli 10,8 proc. mniej) oraz Społeczności.pl (53,8 mln odsłon, czyli 9,7 proc. mniej).

Jako jedyne w zestawieniu niewielkie wzrosty osiągnęły strony Onetu, o2 i Ringier Axel Springer. Pierwsze zanotowały 17,6 mln odsłon więcej (w górę o 0,75 proc.), drugie - 3,4 mln więcej (wzrost o 0,5 proc.), a trzecie - 2,7 mln więcej (2,7 proc. w górę).

Na wszystkich czołowych portalach internauci spędzili mniej czasu niż w kwietniu. Relatywnie największe spadki zanotowały strony Polskiego Radia, Kurnik.pl i Demotywatory.pl, na których łączny czas korzystania przez użytkowników zmalał o ponad 9 proc.

Przy czym Kurnik.pl - udostępniający gry online- osiągnął zdecydowanie najdłuższy czas na przeciętnego użytkownika spośród wszystkich portali - prawie 12,5 godziny, o 4,5 godziny więcej niż Ling.pl, a o ponad 5 godzin więcej niż serwisy Eurozetu (właściciela m.in. Radia ZET).

Microsoft-Windows Media Player stracił w skali miesiąca 255 tys. uruchomionych aplikacji, Skype - 410 tys., GG - 147 tys., Winamp - 100 tys., a Ipla - 355 tys. Za to RealPlayer zanotował 250 tys. uruchomionych aplikacji więcej niż w maju.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska