Influencerka Frogshoposting nie spotka się z Żabką i agencją Cukier

Viola Kowalska, prowadząca instagramowe konto Frogshoposting, nie weźmie udziału w proponowanym przez sieć Żabka i obsługującą ją agencję Cukier spotkaniu. Detalista chciał rozwiązać w ten sposób kryzys wizerunkowy, który wybuchł w ubiegłym tygodniu po uruchomieniu nowej strategii komunikacji Żabki w social mediach. - Nie wyobrażam sobie podjęcia na ten moment współpracy. Takie wyjście to pójście na rękę i szybki kompromis - pisze autorka profilu Frogshoposting.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Influencerka Frogshoposting nie spotka się z Żabką i agencją Cukier
Pani Viola, fot. Instagram.com/Frogshoposting

Żabka od ubiegłego tygodnia mierzy się z kryzysem wizerunkowym w mediach społecznościowych z powodu nowej strategii komunikacji, polegającej na czerpaniu ze stylu memów popularnych wśród osób z Generacji Z. Internauci szybko zauważyli podobieństwo w stylu z kontem Frogshoposting, prowadzonym przez panią Violę, szeregową (byłą już) pracownicę jednej z Żabek.

Internauci był wściekli, że Żabka tworzy podobny content do Frogshoposting, a twórczyni profilu nie zaproponowano żadnej formy współpracy. Zamiast tego wybrano do tego zewnętrzną agencję Cukier.

Wyświetl ten post na Instagramie.                       Post udostępniony przez ŻABKA - mały wielki sklep (@zabkapolska)

Frogshoposting: nie chcę niczego od Żabki i Cukru

- Spotkania nie będzie. Nie chcę niczego od Żabki i Cukru - napisała w poniedziałek wieczorem na Instagramie pani Viola z Frogshoposting. - Sami swoimi nieprzemyślanymi działaniami i ignorancją skompromitowali się przed wszystkimi. Nie wyobrażam sobie podjęcia na ten moment współpracy. Takie wyjście to pójście na rękę i szybki kompromis. Dla mnie byłoby to wzięcie udziału w realizacji strategii korporacji na wygrzebanie się z wizerunkowego fuckupu, pozwolenie na to, by dać się wykorzystać do PRowego zażegnania kryzysu komunikacyjnego sieci - pachniałoby to leszczem dla mnie samej, ale i byłoby mega nie fair wobec Was wszystkich, dziesiątek tysięcy osób, od których dostałam wiadomości pełne wsparcia i miłych słów - pisze autorka profilu Frogshoposting.

- Zamiatanie sprawy pod dywan to nie jest rozwiązanie i nie po to robiliśmy tyle szumu wokół tego, żeby teraz iść na szybko na układy - dodaje.

Wyświetl ten post na Instagramie.                       Post udostępniony przez zżabolaviola (@frogshoposting)

Żabka przeprosiła, agencja Cukier się tłumaczy

- Czerpie ona z szeroko pojętej kultury internetu, w tym memów nawiązujących do estetyki lat '00, która trafia do grupy naszych młodszych klientów i jest wykorzystywana przez wiele marek. Znamy twórczość @frogshoposting, doceniamy jej zaangażowanie jako twórczyni treści związanych z naszą siecią, dlatego skontaktowaliśmy się z nią, by wyjaśnić tę sprawę - czytamy w komentarzu biura prasowego Żabki.

Sieć sklepów zaproponowała także pani Violi dołączenie do "Rady Programowej Instagrama Żabki" oraz spotkanie.Na swoim profilu na Instagramie marka wystosowała także przeprosiny.

Wyświetl ten post na Instagramie.                       Post udostępniony przez ŻABKA - mały wielki sklep (@zabkapolska)

Z kolei agencja Cukier, odpowiedzialna za komunikację Żabki w social mediach, oświadczeniu przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl napisała:  - @frogshoposting przepraszamy za brak należytej staranności. Doceniamy to co robisz, momentami jest to jednak zbyt odważne dla tak dużej organizacji (…)- Przygotowując tą kreację, inspirowaliśmy się światem memów, w którym siedzimy od lat. Nowa komunikacja drastycznie odbiega od tego, co wcześniej można było zobaczyć na kanałach Żabka Polska i jak się okazało - w Waszej ocenie - była za blisko autentycznej komunikacji Pani Violetty - wyjaśnia Filip Kniej, szef strategii i kreacji agencji Cukier.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zabka-licytacja-maria-andrejczyk-srebrny-medal-olimpijski ##

Oficjalne konto Żabka Polska ma na Instagramie 38,5 tys. obserwujących profil, frogshoposting zaś ma prawie 90 tys. obserwujących (liczba szybko wzrosła w ostatnich dniach).

Żabka w całej Polsce ma 7400 placówek, prowadzonych przez ponad 6000 franczyzobiorców.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu