Gdańsk rozpoczyna walkę z reklamami. Ma ich być mniej

Gdański magistrat chce uporządkować przestrzeń publiczną oraz kwestie umieszczania reklam na terenach należących do miasta. Nowe zasady ich lokalizacji i wielkości na terenach i budynkach komunalnych ustalił prezydent miasta Paweł Adamowicz.

kl / pap
kl / pap
Udostępnij artykuł:

Podczas czwartkowej konferencji prasowej Andrzej Duch, dyrektor Wydziału Urbanistyki Architektury i Ochrony Zabytków gdańskiego Urzędu Miejskiego przyznał, że nadmiar reklam i nieuporządkowanie przestrzeni publicznej są odbierane źle przez mieszkańców i turystów.

- Nasze przepisy nie dają możliwości społecznościom lokalnym dbania o własną przestrzeń. Jeśli elementy reklamowe wieszane są wbrew prawu, to możliwości działania nadzoru budowlanego są nijakie - podkreślił Duch.

Duch jednocześnie zapewnił, że władze miasta nie chcą walczyć z reklamą, lecz chcą ją uporządkować i uniknąć chaosu oraz nieporządku, jaki ta reklama powoduje.

W myśl nowych regulacji reklam nie będzie można wieszać m.in. na tle zieleni, na mostach i wiaduktach, w okolicy cmentarzy i pomników, a także na fasadach budynków.

Uregulowana została wielkość reklam podczas remontów budynków - na obiektach zabytkowych będzie ona ograniczona do 30 proc. powierzchni siatki wiszącej na rusztowaniu.

Zarządzenie prezydenta Gdańska wprowadziło także podział miasta na dwie strefy: tożsamości - obejmującą głównie zabytkowe Śródmieście, dzielnicę Wrzeszcz, tereny postoczniowe i pas nadmorski - oraz pozostały obszar administracyjny miasta. W pierwszej strefie wolnostojąca reklama będzie mogła mieć wielkość do 9 metrów kwadratowych, w drugiej do 18 metrów kwadratowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady