Gdzie i jak Polacy słuchają radia?

Najczęściej słuchamy radia w domu i za pomocą sygnału naziemnego – wynika z podsumowania ubiegłorocznego badania Radio Track. Połowa Polaków w ciągu dnia słucha tylko jednej stacji.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Ponad połowa Polaków deklarujących korzystanie z radia słucha go w domu, natomiast jedna czwarta w pracy – pokazuje zestawienie badań Radio Track za ubiegły rok. Najrzadziej w domu słuchają radia osoby w wieku 25-39 lat, które jednocześnie najczęściej robią to w samochodzie i pracy.

słuchanieradia

Ponad połowa Polaków słuchających radia odbiera sygnał naziemny. Jednocześnie 29 proc. słuchaczy korzysta w tym celu z telefonów komórkowych, a 16 proc. – z odtwarzaczy mp3/mp4. Z kolei wśród osób w wieku 15-24 lat sporą popularnością cieszy się słuchanie radia w internecie.

grafika

Co drugi odbiorca radia w Polsce nie zmienia stacji w ciągu dnia, a prawie co trzeci – przełącza między dwoma rozgłośniami. Najbardziej do poszczególnych kanałów są przywiązane osoby w wieku 60-75 lat, natomiast najmniej – ludzie w wieku 15-39 lat.

grafika

Wszystkie dane pochodzą z badania Radio Track, które przez cały ubiegły rok realizował Track, Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Komitetu Badań Radiowych. Ankiety telefoniczne objęły ogółem 86 563 Polaków w wieku 15-75 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję