Gemius poprawia metodologię internetowych badań opinii

Gemius kończy prace nad metodami poprawy jakości badań opinii prowadzonych przez internet. Firma udoskonaliła już sposób ważenia danych oraz zdefiniowała zestaw cech wpływających na szanse wypełnienia ankiety.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Prace nad metodami poprawy jakości badań opinii w internecie Gemius prowadzi od ośmiu miesięcy w ramach przedsięwzięcia „IniTech”. Celem projektu, dofinansowywanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, jest stworzenie nowych rozwiązań poprawiających jakość prób zbieranych w badaniach online.

Do tej pory Gemius opracował już nowy sposób ważenia danych w takich sondażach. Mechanizm stosowany wcześniej był zależny od błędów losowych w próbie określającej strukturę demograficzną. Często prowadziło to do przypisania wag skrajnie niskich, powodujących zmniejszenie efektywnej liczebności prób po zważeniu, lub bardzo wysokich, co z kolei rodziło ryzyko niestabilności wyników. Nowa metoda pozwala skutecznie niwelować takie skrzywienie próby.

Ponadto firma określiła cechy respondentów, które mają istotne znaczenie dla budowy wagi w badaniach online. Wykazała również skuteczność metod ważenia, które opierają się na deklaracjach respondentów co do częstotliwości oraz chęci brania udziału w sondażach internetowych.

Gemius planuje w najbliższym czasie pracować nad optymalizacją sposobu zadawania i wyświetlania pytań w ankietach online oraz dostosowaniem schematu emisji zaproszeń do badań tak, aby zawczasu niwelować skrzywienie prób. Zakończenie całego projektu ma nastąpić w październiku br.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem