Główne stacje tracą udział w rynku, w górę TV 4 i TV Puls

Liderem rynku telewizyjnego w grudniu 2010 roku była TVP 1, lecz podobnie jak trzy pozostałe największe stacje, zanotowała ona spadek udziału. Zyskały za to mniejsze kanały naziemne. W grupie 16-49 nowym liderem został Polsat.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z danych telemetrycznych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, udział Jedynki w rynku w grudniu 2010 r. wyniósł 19,75 proc. i był o 6,6 proc. niższy niż w analogicznym okresie ub.r. Na drugim miejscu ze sporą stratą do lidera znalazła się Dwójka z udziałem na poziomie 14,45 proc. po spadku o 7,5 proc.

Pozycję trzecią utrzymał Polsat, ale jego udział również zmalał – o 4,5 proc. - i wyniósł 14,10 proc. Największy spadek spośród głównych nadawców zanotowała telewizja TVN. Jej udział w rynku w grudniu ub.r, zmalał o 8,3 proc. Dało to stacji wynik na poziomie 13,43 proc.

Zagregowany całodobowy udział w rynku czterech największych nadawców wyniósł w grudniu 2010 roku  61,73 proc., w porównaniu do 66,18 proc. w analogicznym okresie 2009 r.

Wzrosty zanotowały natomiast główne stacje informacyjne oraz pozostałe naziemne lub satelitarne stacje ogólne Spośród nich najwięcej zyskały: będąca na szóstym miejscu telewizja TVN 24 (wzrost o 48,3 proc. do 3,87 proc. udziału) oraz zajmująca dziewiątą pozycję TV Puls (wzrost o 40,3 proc. do 1,74 proc. udziału). 

Najpopularniejszą stacją w grupie widzów z dostępem do telewizji kablowej i/lub satelitarnej była w grudniu 2010 roku także TVP 1, której udział wyniósł tutaj 16,34 proc. (spadek o 0,3 proc.) i był niższy niż w grupie wszystkich widzów.

Na pozycji drugiej utrzymała się TVN z udziałem 13,59 proc., co oznacza spadek o 12 proc. Był to wynik nieco wyższy niż ten osiągnięty przez ten kanał w grupie 4+. Dalej znalazły się TVP 2 i Polsat – obie te stacje miały tutaj udziały gorsze niż wśród wszystkich widzów. 

W grupie 16-49 - docelowej dla stacji komercyjnych - nowym liderem w grudniu ub.r. został Polsat z wynikiem 17,10 proc. Stacja ta straciła co prawda 1,4 proc., ale nie przeszkodziło jej to wyprzedzić Jedynki, której udział względem grudnia 2009 roku zmalał bardziej, bo o 6,1 proc.

Pozycję trzecią utrzymała TVN, a czwarta była Dwójka. Na piąte miejsce z szóstego awansowała Czwórka, notując wzrost aż o 31,5 proc. i spychając o jedno oczko TVP Info. 

W grupie 16-49 (miasta) pozycję lidera utrzymała stacja TVN mimo spadku o 7,2 proc do poziomu 15,99 proc. Drugi był Polsat z wynikiem 15,44 proc., który z kolei zanotował wzrost udziału o 1,1 proc. Dalej znalazły się TVP 1 i TVP 2 – te kanały też straciły. 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK