Google uwzględni doświadczenia użytkowników w wynikach wyszukiwania

Google zapowiedział, że wprowadzi do mechanizmu pozycjonowania stron w swojej wyszukiwarce dodatkowy czynnik o nazwie Page experience. O widoczności witryny będą decydować takie doświadczenia użytkownika jak prędkość ładowania strony, interakcje z internautami czy wizualna stabilność witryny. Ze względu na pandemię koronawirusa zmiany nie zostaną wprowadzone przed końcem 2020 roku.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O planowanej zmianie algorytmu wyszukiwarki i nowych czynnikach mających wpływ na pozycję konkretnych stron w wynikach poinformowała na blogu Sowmya Subramanian, szefowa inżynierów w zespole odpowiedzialnym za wyszukiwarkę.

Ważne doświadczenie użytkownika

Google zaznacza że obecnie o widoczności strony w wyszukiwarce decyduje wiele różnych czynników, wśród nich jej przystosowanie do urządzeń mobilnych, bezpieczeństwo czy też sposób wyświetlania reklam.

Teraz zapowiedziano że w przyszłości o pozycji strony będzie decydował też zestaw nowych parametrów pod zbiorczą nazwą Page experience (doświadczenie strony). Pod tą nazwą kryją się czynniki mające wpływ na wrażenia i zachowania użytkowników odwiedzających konkretną witrynę.

Specjalny zestaw wskaźników o nazwie Core Web Vitals będzie brał pod uwagę m.in. wydajność ładowania strony pod względem pojawienia się na niej głównego elementu. Dobry wynik ma wynosić poniżej 2,5 sekundy, rezultat powyżej 4 sekund zostanie zakwalifikowany jako mierny. Kolejny element to interaktywność strony który dotyczy czasu pomiędzy czynnością wykonaną przez internautę a odpowiedzią witryny. W tym segmencie dobry wynik wynosi mniej niż 100 milisekund. Ostatnia część zestawu to wizualna stabilność strony, na którą ma wpływ m.in. ładowanie asynchroniczne.

grafika

Bez zmian w 2020 roku

Google zaznacza, że Page experience będzie jedynie dodatkowym elementem mającym wpływ na widoczność strony w wyszukiwarce. Koncern zapowiada także, że z powodu pandemii koronawirusa Page experience nie zostanie z pewnością wprowadzony przed końcem 2020 r.

Firma uspokaja, że właściciele stron internetowych nie muszą na razie podejmować żadnych działań związanych z Page experience. Google obiecuje że o wprowadzeniu tego elementu poinformuje z 6-miesięcznym wyprzedzeniem, udostępni też odpowiednie narzędzia pozwalające na dostosowanie się do nowego kryterium oceny stron.

W pierwszym kwartale br. koncern Alphabet, do którego należy Google, zanotował wzrost przychodów o 13 proc. do 41,16 mld dolarów i zysku netto z 6,66 do 6,84 mld dolarów. Z kwartału na kwartał nastąpił spadek, co firma tłumaczy spowolnieniem wywołanym przez pandemię koronawirusa.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje