Google udostępnia na niektóre urządzenia wersję beta Android Privace Sandbox

Niemal w rok po tym, jak ogłoszono wdrażanie rozwiązanie Privacy Sandbox dla Androida, Google wprowadza testową wersję tej inicjatywy. Sanbox dostępny będzie dla wybranych urządzeń z zainstalowanym Androidem 13. To kolejny etap zapowiedzianej rezygnacji z plików cookies w przeglądarce Chrome.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
Google udostępnia na niektóre urządzenia wersję beta Android Privace Sandbox
Fot. Google

W kwietniu ub. roku Google obwieściło wprowadzenie oogólnobranżowej inicjatywy Privacy Sandbox dla Androida, która ma na celu większą dbałość o prywatność użytkowników. Firma informowała o uruchomieniu fazy origin trials interfejsów w Privacy Sandbox: Topics, FLEDGE i Attribution Reporting.

W ciągu w ramach współpracy z przedstawicielami branży, przez rok zbierano opinie na temat nowego rozwiązania, by rozpocząć testy. - Dziś wchodzimy w kolejną fazę tej inicjatywy, udostępniając wybranym urządzeniom, spełniającym wymagania, pierwszą wersję testową Privacy Sandbox dla systemu Android. Dzięki niej użytkownicy i deweloperzy będą mogli sprawdzić i ocenić sposób funkcjonowania Privacy Sandbox - informuje Google.

Co to oznacza dla użytkowników

Wersja testowa Sandbox będzie wprowadzana stopniowo – deweloper zaczyna od udostępnienia jej na małym odsetku urządzeń z systemem Android 13. Z czasem jednak – według zapowiedzi - coraz więcej urządzeń ma zyskać tę możliwość. Użytkownicy, których urządzenia zostaną zakwalifikowane do testów, otrzymają powiadomienie od systemu Android.

Rozwiązanie Privacy Sandbox zapewnia nowe interfejsy APIs, które zostały zaprojektowane z myślą o prywatności i rezygnacji z identyfikatorów wyświetlania reklam, które pozwalają mierzyć aktywność użytkowników pomiędzy poszczególnymi aplikacjami i witrynami. Aplikacje, które zdecydują się wziąć udział w wersji beta, mogą korzystać z interfesjów API, aby wyświetlać użytkownikom trafne reklamy i mierzyć ich skuteczność.

Użytkownicy będą mogli kontrolować swój udział w testach wersji beta, przechodząc do sekcji Privacy Sandbox w Ustawieniach. Z tego miejsca mogą przeglądać i zarządzać listą przypisanych zainteresowań, na podstawie których aplikacje mogą wyświetlać dopasowane reklamy. Na przykład: użytkownicy mogą zobaczyć, że Android oszacował, iż interesują ich tematy takie jak Filmy lub Aktywności na świeżym powietrzu, i w dowolnym momencie mogą zablokować poszczególne tematy, jeżeli nie pasują do ich zainteresowań. Jednocześnie jeżeli użytkownicy zmienią zdanie na temat swojego uczestnictwa w testach wersji beta, także mogą ją wyłączyć lub ponownie włączyć w Ustawieniach.

Po co takie rozwiązanie?

W przypadku rozwiązania Privacy Sandbox celem nadrzędnym jest zwiększenie prywatności użytkowników przy jednoczesnym zapewnieniu firmom narzędzi umożliwiających im odniesienie sukcesu w internecie, deklaruje Google. - Dlatego współpracujemy z całym ekosystemem Androida, aby tworzyć rozwiązania, które chronią użytkowników i jednocześnie działają na rzecz programistów – zapowiada gigant technologiczny.

W marcu 2021 roku Google zdradził plany zastosowania nowego rozwiązania, które - jego zdaniem - ma działać zgodnie z zasadą „i wilk syty, i owca cała”. Chodziło o system FloC, który z jednej strony miał dostarczyć branży reklamowej skuteczne narzędzia do precyzyjnego targetowania przekazu, z drugiej zaś zapewnić użytkownikom maksimum prywatności.

Później jednak koncern zdecydował skupić się na rozwoju platformy Privacy Sandbox w ramach współpracy z branżą, opracowując rozwiązania, które chronią anonimowość, a jednocześnie odpowiadają na potrzeby reklamodawców i wydawców. Ostatecznie, po protestach wydawców i firm reklamowych Google postanowił przesunąć termin wycofania cookies z Chrome na 2023 r.

jk
Autor artykułu:
jk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style