Google wprowadza reklamy wideo w AdWords

Po kilku miesiącach testów Google w swoim systemie reklamowym Google AdWords dodaje możliwość emitowania spotów wideo. Mogą one mieć 4 różne formaty i być wyświetlane także na YouTubie.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wideo to trzeci po tekście i grafice rodzaj reklamy dostępny w Google AdWords. Spoty wideo w AdWords mogą być pokazywane w czterech formatach o różnej wielkości, na których każdy reklamodawca może zamieszczać jeszcze dodatkowy napis czy grafikę, a w przypadku niektórych formatów - również link prowadzący na stronę marketera.

Wykupowanie wideo w Google AdWords odbywa się tak samo jak przy reklamach graficznych i tekstowych - poprzez aukcję. - W przypadku niektórych formatów wideo, np. in-Stream czy reklamy przed klipem wideo, koszt jest często dużo niższy niż w przypadku reklam graficznych i tekstowych - przekonuje Maciej Ołpiński, specjalista ds. wideo w Google Polska. Co ważne, reklamodawca płaci za wyświetlenie spotu tylko wtedy, gdy użytkownik obejrzy go od początku do końca, a nie - jeśli ten wstrzyma lub przewinie reklamę.

Wideo w Google AdWords mogą być emitowane w części serwisów należących do sieci reklamowej Google oraz na YouTubie. Przy czym w sieci reklamowej Google nowy format jest wprowadzany na całym świecie, natomiast na YouTubie - tylko w tych krajach, w których serwis ten działa w pełni i ma własne biuro sprzedażowe (jak w Polsce).

Marketer korzystający z Google AdWords dla wideo ma do dyspozycji rozbudowane opcje tworzenia i zarządzania kampaniami wideo - w ramach tego samego interfejsu w Google, który służy do obsługi reklam tekstowych graficznych. I tak reklamodawca może pokazywać swoje spoty przy określonych treściach, które interesują jego grupę docelową, a także promować je na YouTubie tak, by pojawiło się w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Kampanię można też szybko zacząć na bazie filmów wgranych już na konto youtube’owe, a potem sprawdzić m.in. jak dużo osób obejrzało cały spot, ile z nich weszło na stronę zewnętrzną, a ile zostało na kanale na YouTubie i czy obejrzało inny klip albo zasubskrybowało ten kanał.

Google Adwords dla wideo było dostępne w wersji beta od kilku miesięcy na wszystkich kontach AdWords, natomiast teraz zostało uruchomione w pełnej wersji. - Spoty wideo były wyświetlane w sieci reklamowej Google już wcześniej, natomiast możliwość dotarcia do globalnej widowni YouTube jest nowością - opisuje Maciej Ołpiński. - Biorąc pod uwagę wzrost popularności YouTube’a i ogólnie wideo w polskim internecie oraz spadające koszty produkcji wideo, wierzymy, że większość marketerów korzystających z reklam tekstowych i graficznych sięgnie po formaty wideo - mówi. - Reklama wideo była dostępna do tej pory tylko dla większych, „telewizyjnych” marketerów. Teraz dzięki AdWords dla wideo może mieć do niej dostęp każda polska firma, nawet wielkości mikro - podsumowuje Ołpiński.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa