Google z czarnymi linkami zamiast niebieskich w wyszukiwarce irytuje internautów

Koncern Google eksperymentuje z linkami w wynikach wyszukiwania. Zamiast dwóch kolorów wszystkie adresy są zaznaczone na czarno. Internauci nie są zadowoleni z pomysłu, a Google nie wyjaśnia celu swoich testów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Google z czarnymi linkami zamiast niebieskich w wyszukiwarce irytuje internautów

Na testy przeprowadzane przez Google w wyszukiwarce zwrócił uwagę serwis Mashable. Chodzi o kolor linków prezentowanych w wynikach wyszukiwania. Użytkownicy przywykli już do tego, że standardowo adresy stron w wyszukiwarce są zaznaczone na niebiesko, natomiast te, na które internauta już kliknął przybierają barwę fioletową. Dzięki temu użytkownikowi łatwo zorientować się które strony już odwiedził w ramach jednej sesji wyszukiwania.

Teraz w ramach testów, których zasięg nie jest do końca znany, u części użytkowników wyniki wyszukiwania przybrały jednolitą czarną barwę, która nie zmienia się niezależnie od tego, czy konkretny adres został kliknięty, czy też nie.

Nowa metoda oznaczania linków w wyszukiwarce wywołała duże zaskoczenie i dezaprobatę tych użytkowników, którzy zostali dotknięci eksperymentem. We wpisach na Twitterze nie kryli oni, że nowa metoda oznaczania linków utrudnia pracę z wyszukiwarką i nie pozwala na odróżnienie adresów już wykorzystanych od tych, na które internauta jeszcze nie kliknął.

Na razie nie wiadomo, jaki jest cel obecnego eksperymentu Google, bowiem koncern odmówił komentarza w tej sprawie.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały