Gorączka przed rejestracją domen .eu

Za jakiś czas rynek domen .eu przeżyje tzw. Sunrise Period

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Będzie to przypuszczalnie okres internetowej gorączki, nie spotykanej od czasów boomu dot-comów w latach 90tych - prognozują specjaliści z branży. W Polsce już teraz można dokonywać pre-rejestracji takich domen. Ich koszty są jednak bardzo wysokie, a pewność uzyskania wymarzonej nazwy - bardzo znikoma.

Ceny domen .eu u niektórych polskich rejestratorów wahają się od 700 pln za 2 lata użytkowania. Należy dodać, że pewności co do zarejestrowania domeny .eu jeszcze nie ma, a firmy nie biorą żadnej odpowiedzialności prawnej czy finansowej wobec klientów składających zamówienie. W dodatku są tworzone także kolejki po domeny, mimo tego, że European Registry of Internet Domain Names ostrzega, że nie ma w obecnej chwili żadnej możliwości rejestracji czy pre-rejestracji domen.

"Potrafię sobie wyobrazić, że milion domen zostanie zarejestrowanych w bardzo szybkim czasie, a rozgłos tego będzie nieporównywalnie większy w sieci od czasów boomu z lat 90tych" - mówi Markus Eggensperger, dyrektor Lycos Europe ds. domen. "Domeny .info i .biz mają blisko 1.3 mln zarejestrowanych nazw i nie były wielkim sukcesem." - dodaje.

Sunrise Period (moment, w którym właściciele marek handlowych będą mogli rejestrować odpowiadające im nazwy domen) jest ciągle przekładany. Zdnet prognozuje, że nastąpi on pod koniec lata lub jesienną 2005 roku. Po dwóch miesiącach trwania Sunrise Period, rejestracje będą możliwe dla wszystkich użytkowników. Zasady rejestracji domen opisane zostały w artykule 'Kontrowersyjne' zasady rejestracji domen .eu.

Dawid Kulbaka - webinside.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały