Gruner+Jahr wygrywa z adblockerami, 35 proc. odbiorców zrezygnowało z blokowania reklam

Wydawnictwo Gruner+Jahr rozpoczęło program walki z aplikacjami blokującymi reklamy odcinając od treści użytkowników adblockerów. Po trzech miesiącach 35 procent z nich przestało blokować reklamy.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Swoją walkę z aplikacjami blokującymi reklamy Gruner+Jahr rozpoczął w listopadzie ub.r. od serwisu Geo.de. Użytkownicy adblockerów przy próbie otwarcia określonych materiałów otrzymywali specjalny komunikat. Proszono w nim o wyłączenie adblockera lub wykupienie subskrypcji - 50 eurocentów za jeden dzień dostępu do serwisu lub 2 euro za dostęp tygodniowy.

grafika

Jak informuje w rozmowie z serwisem Digiday Oliver von Wersch, dyrektor ds. strategii cyfrowej G+J polityka wydawcy przyniosła oczekiwany skutek. Przed rozpoczęciem akcji odcinania od treści użytkowników adblockerów stanowili oni ok. 22 proc. czytelników Geo.de. Po trzech miesiącach funkcjonowania programu ich liczba zmniejszyła się o 35 proc.

Widząc pozytywne skutki swojej strategii G+J postanowił rozszerzyć odcinanie użytkowników adblockerów od treści także na inne swoje platformy - Essen&Trinken oraz  Schöner-wohnen. W ich wypadku rezultaty okazały się jeszcze lepsze niż przy Geo.de. Liczba odbiorców wykorzystujących adblockery spadła w wypadku obu witryn o ok. 30 proc. w ciągu jednego tygodnia.

Von Wersch podkreśla, że w wypadku Essen&Trinken i Schöner-wohnen większość użytkowników tych serwisów to kobiety, które nie korzystają masowo z aplikacji blokujących reklamy i nie są do nich mocno przywiązane, jest im więc łatwiej porzucić te narzędzia podczas przeglądania internetu.

- Oczywiście w przyszłości nie należy się spodziewać, że w kolejnych miesiącach dynamika spadku użytkowników adblockerów będzie przypominała Wielki Wybuch - zapowiada Von Wersch. - Widać jednak pozytywną tendencję w zachowaniach naszych czytelników, którą będziemy starali się umacniać.

Po pozytywnych doświadczeniach związanych ze swoimi serwisami tematycznymi G+J zamierza w niedalekiej przyszłości zastosować tę samą metodę walki z adblockerami w wypadku flagowego serwisu - Stern.de, który miesięcznie jest odwiedzany przez 4,5 mln internautów, a ok. 30 proc. z nich wykorzystuje aplikacje blokujące reklamy.

Gruner+Jahr nie jest pierwszym niemieckim wydawcą, który postanowił zdecydowanie walczyć z masowym blokowaniem reklam w internecie. Jesienią ub.r. podobną drogę wybrał Axel Springer w wypadku serwisu Bild.de. Po trzech tygodniach od wprowadzenia blokady dwie trzecie użytkowników tej platformy zaczęło wyłączać adblockery w swoich przeglądarkach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana