HBO notuje wzrost globalnych subskrybentów pomimo spadków w Stanach Zjednoczonych

Pomimo spadku liczby subskrybentów w Stanach Zjednoczonych HBO notuje wzrost globalnych abonentów platformy SVoD HBO Max na globalnym rynku.

jw
jw
Udostępnij artykuł:
HBO notuje wzrost globalnych subskrybentów pomimo spadków w Stanach Zjednoczonych
Fot. flickr.com

Koncern AT&T poinformował w nowym raporcie, że liczba subskrybentów HBO i HBO Max w trzecim kwartale br. zwiększyła się o 1,9 mln. W rezultacie globalna suma osób opłacających subskrypcje wynosi obecnie 69,4 mln, co oznacza 12,5 mln wzrost w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku.

Godny uwagi jest fakt, że liczba ta byłaby jeszcze większa, jednakże subskrypcja HBO została wycofana z usługi Amazon Prime w Stanach Zjednoczonych. W rezultacie usługi HBO i HBO Max straciły blisko 1,8 mln subskrybentów na tamtejszym rynku, a ogólna liczba subskrybentów z USA spadła do 42,5 mln.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tiktok-badania-jak-dziala-platforma-dlaczego-uzytkownicy-chca-publikowac-na-platformie,7170098387859073a ##

Należy tu zaznaczyć, że pomimo rozwiązania umowy z Amazonem, należące do WarnerMedia platformy HBO zanotowały 7,1 mln wzrost użytkowników w Stanach Zjednoczonych w stosunku do trzeciego kwartału ubiegłego roku.

Zyski te doprowadziły do zwiększenia przychodów z subskrypcji koncernu o 14,7 proc., co przekłada się na 4 mld dolarów w trzecim kwartale. Natomiast WarnerMedia w ujęciu całościowym może pochwalić się wzrostem przychodów o 14,2 proc., co wygenerowało sumę 8,4 mld dolarów w stosunku do analogicznego kwartału poprzedniego roku. Jak zaznacza AT&T, wzrost ten wynika z większej ilości jakościowej treści oraz odbicia rynkowego.

WarnerMedia odnotowało przychody z kategorii „treści i inne źródła” w wysokości 3,1 mld dolarów, co jest równoznaczne z 32 proc. wzrostem i wynika z wyższych stawek licencji telewizyjnych i poprawy sytuacji premier kinowych.  Przychody z reklamy spadły o 12 proc. do 1,4 mld dolarów z powodu przełożenia terminu sezonu NBA w 2020 r. oraz niższych wydatków na reklamę w 2021 r. Warto przypomnieć, że wskutek pandemii w 2020 r. obniżyły się globalne stawki reklamowe, a co za tym idzie, większość firm opierających się na tym segmencie rynkowym zaliczyło straty finansowe.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/telewizor-streaming-operator-kablowy-comcast-4k-uhd-xclass-smart-tv-hisense,7170098859140737a ##

Fuzja WarnerMedia i Discovery

Dodatkowo John Stankey, dyrektor generalny AT&T powiedział, że proponowana umowa o wydzieleniu WarnerMedia i połączeniu z Discovery jest na dobrej drodze do zamknięcia w roku 2022.

Ogólny postęp w transakcji jest zgodny z tym, czego oczekiwaliśmy, gdy w nią wkroczyliśmy. Przechodzimy przez kolejne kroki z różnymi agencjami regulacyjnymi, zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i na rynku globalnym. Procesy te postępują w przewidzianym przez nas tempie. Całość przebiega sprawnie i czujemy się bardzo komfortowo. Pokonaliśmy już ważne kamienie milowe, wszystko idzie zgodnie z planem. - powiedział podczas rozmowy z inwestorami John Stankey.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/nask-wyniki-finansowe-spadek-wplywow-o-22-proc-zysk-o-19-mln-zl-w-gore,7170097717872769a ##

Dyrektor AT&T John Stankey wraz z prezesem grupy Discovery, Davidem Zaslavem wielokrotnie przekonywali, że spodziewają się zamknięcia transakcji do połowy 2022 r. Wtedy też Zaslav przejmie zwierzchnictwo nad podmiotem Warner Bros Discovery.

Nowe platformy VoD w Polsce

W przyszłym roku zadebiutują platformy streamingowe Disney+, HBO Max i SkyShowtime. Nowe serwisy OTT będą oferować przede wszystkim filmy i seriale. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik Canal+ zapewnia, że firma jest przygotowana na te debiuty. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?