WPP ze wzrostem wpływów o 9,3 proc.

Holding reklamowy WPP, do którego należą takie agencje, jak m.in. VMLY&R, GroupM, Wavemaker, H+K Strategies odnotował przychody netto w drugim kwartale br. w wysokości 2,9 miliarda funtów (3,5 miliarda dolarów) przy wzroście organicznym na poziomie 9,3 proc.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Przychody WPP w pierwszej połowie br. wyniosły 5,5 miliarda funtów (6,64 miliarda dolarów) przy wzroście organicznym (uwzględniającym fuzje i przejęcia oraz wahania kursów walut) na poziomie 8,9 proc.

Choć wyniki były dobre, akcje WPP staniały w zeszły piątek o 8 proc. z powodu obaw inwestorów o spowolnienie gospodarcze i jego wpływ na przyszłe wyniki spółki.

 

grafika

Podobnie jak inne duże spółki holdingowe, WPP podniósł swoje prognozy wzrostu na cały rok do poziomu od 6 proc. do 7 proc. To wzrost w porównaniu z poprzednimi szacunkami z 5,5 proc. do 6,5 proc.

grafika

Komentując dobre wyniki firmy w pierwszym półroczu, dyrektor generalny WPP Mark Read oświadczył, że wieloletnie wysiłki zmierzające do usprawnienia działalności przynoszą sukces, a praca jest jeszcze większa. Powiedział też analitykom, że jak dotąd nie było oznak redukcji budżetów przez klientów w odpowiedzi na obawy makroekonomiczne.

- Nasi klienci nadal inwestują w usługi WPP, co odzwierciedla naszą ekspozycję branżową w dziedzinie technologii i opieki zdrowotnej, nasz szeroki globalny zasięg oraz znaczenie tego, co robimy dla ich firm – stwierdził Read. - Działania, które podjęliśmy w ciągu ostatnich czterech lat, stawiają WPP na znacznie lepszej pozycji z bardziej niepewnym otoczeniem gospodarczym przed sobą - dodał.

WPP zaoszczędzi 360 mln dolarów

Firma poinformowała, że ​​jest na dobrej drodze do zmniejszenia rocznych kosztów o około 360 milionów dolarów w tym roku z szerszym planem osiągnięcia około 720 milionów dolarów rocznej wydajności do 2025 roku.

WPP zatrudnia teraz około 50 000 osób zajmujących 34 oddziały, w tym nowo otwarte w tym roku kampusy w Santiago, Tokio i Toronto w 2022 roku. Do końca roku firma otworzy cztery kolejne nowe centra i około połowa wszystkich pracowników będzie pracować z budynku kampusu.

W celu zwiększenia wydajności firmy WPP wprowadza oparte na chmurze systemy planowania zasobów przedsiębiorstwa Workday i Maconomy.

grafika

W Ameryce Północnej wzrost organiczny wyniósł 9,5 proc. w pierwszym półroczu i 10,2 proc. w drugim kwartale br. W ciągu trzech lat działalność w Ameryce Północnej wzrosła organicznie o 10,5 proc. w pierwszym półroczu, „z tendencją poprawy w drugim kwartale”. Wzrost w tym roku był napędzany głównie przez GroupM, wraz z silnym wzrostem jednostki produkcyjnej Hogarth, grupy brandingowej Superunion i działu PR H+K.

Wzrost organiczny w Wielkiej Brytanii wyniósł 7,1 proc. w pierwszym półroczu i 6,2 proc. w drugim kwartale. AKQA Group, H+K i Landor & Fitch odnotowały dwucyfrowy wzrost w pierwszej połowie br., zaś  VMLY&R i GroupM odnotowały mniejszy wzrost w porównaniu z dobrymi wynikami w poprzednim okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel ChataGPT w chmurze od Amazona. Umowa na prawie 40 mld dolarów

Właściciel ChataGPT w chmurze od Amazona. Umowa na prawie 40 mld dolarów

Burza wokół wywiadu Rymanowskiego nie cichnie. Co dziennikarz na tym zyskał?

Burza wokół wywiadu Rymanowskiego nie cichnie. Co dziennikarz na tym zyskał?

65 nagród na 26. edycji Effie Awards Poland. Tryumf DDB Warszawa, Zenith i McDonald's

65 nagród na 26. edycji Effie Awards Poland. Tryumf DDB Warszawa, Zenith i McDonald's

Kanał Zero krytykowany za reklamy dostawcy VPN. "Nie instalujcie"

Kanał Zero krytykowany za reklamy dostawcy VPN. "Nie instalujcie"

Zwolnienia w Grupie NaTemat

Zwolnienia w Grupie NaTemat

"To będzie najlepszy polski serial. Wgniata w fotel". Heweliusz zaraz na Netflixie

"To będzie najlepszy polski serial. Wgniata w fotel". Heweliusz zaraz na Netflixie