IDC: rynek urządzeń drukujących wraca do poziomów sprzed kryzysu

Światowy rynek urządzeń drukujących wrócił do poziomów sprzedaży odnotowywanych w 2008 roku, jeszcze przed wybuchem gospodarczego kryzysu. Drugi kwartał z rzędu zanotował on dwucyfrowy wzrost zarówno pod względem liczby sprzedanych produktów jak i uzyskanego z nich przychodu.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych firmy badawczej IDC wynika, że w III kwartale na całym świecie sprzedano 30,8 miliona urządzeń drukujących. To o 13 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (27,2 mln). Tymczasem wartość sprzedanych urządzeń wzrosła w tym samym czasie o 17 proc., do 14,3 miliarda dolarów.

Najwięcej urządzeń drukujących - ponad 8 milionów (wzrost o 23 proc. rok do roku) - sprzedano w regionie Azji i Pacyfiku (wykluczając Japonię). Następne pod tym względem były USA (ponad 6,8 mln - wzrost o 3 proc.), Europa Zachodnia (ponad 6,3 mln - wzrost o 7 proc.) Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka - CEMA (prawie 4 mln - wzrost o 23 proc.) oraz Japonia (prawie 1,5 mln - wzrost o 6 proc.).

Wśród producentów pozycję zdecydowanego lidera umocnił Hewlett-Packard, wyprzedzając firmy Canon, Epson, Samsung i Brother.

Światowa sprzedaż urządzeń drukujących w III kw. 2010 r.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu