IDC: sprzedaż komputerów o 15 procent w górę w III kw.

Między lipcem a wrześniem bieżącego roku liczba sprzedanych naświecie komputerów zwiększyła się o 15,8 procenta w stosunku dotego samego okresu rok wcześniej.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych firmy badawczej IDC wynika, że w III kwartale na całymświecie sprzedano w sumie 80,1 miliona komputerów - informujeserwis MarketWatch.

Najwięcej komputerów w omawianym okresie - 15,1 miliona -sprzedała firma Hewlett-Packard (HP), notując 18,8 procentaudziałów w rynku. Na kolejnych miejscach znalazły się firmy: Dell(11,3 miliona sprzedanych komputerów, 14,2 procenta udziałów wrynku), Acer (10 mln, 12,5 procenta), Lenovo (6 mln, 7,4 procenta)oraz Toshiba (3,7 mln, 4,6 procenta).

Raport IDC wskazujr na to, że dobre wyniki sprzedaży w regionieEuropy, Bliskiego wschodu i Afryki pozwoliły zrównoważyć słabywzrost na innych rozwijających się rynkach, podczas gdy w USA iJaponii utrzymał się mniej więcej ten sam poziom wzrostu co wewcześniejszych kwartałach.

Dane IDC są mniej więcej zgodne z ostatnim raportemprzedstawionym przez firmę Gartner, która oszacowała, że W IIIkwartale liczba sprzedanych na świecie komputerów wzrosła o 15procent, do poziomu 80,6 miliona komputerów. Niewielkie różnicewynikają z odmiennych metodologii stosowanych przez obie firmy.

źródło: MarketWatch

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK