Susan Wojcicki: YouTube ma 1,5 mld użytkowników miesięcznie, stawiamy na tanią VR dla wszystkich

Podczas wystąpienia na konferencji VidCon Susan Wojcicki, szefowa YouTube’a zdradziła, że liczba użytkowników korzystających miesięcznie z serwisu przekroczyła granicę 1,5 miliarda. Zapowiedziała też rozwiązania zwiększające dostępność treści w technologii VR oraz przystosowanie aplikacji do każdego formatu zamieszczanych w niej materiałów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Ujawniając liczbę 1,5 mld użytkowników YouTube’a miesięcznie Susan Wojcicki dodała, że tylko na urządzeniach mobilnych internauci spędzają średnio godzinę dziennie przeglądając treści zamieszczone w serwisie.

Wojcicki zapowiedziała też, wkrótce materiały tworzone w technologii wirtualnej rzeczywistości powinny stać się bardziej dostępne zarówno dla odbiorców, jak i dla twórców.

- Obecnie kręcenie wideo w technologii 360 stopni nie jest najprostsze dla wielu autorów, a kamery VR nie są tanie – przyznała szefowa YT. - Dlatego bardzo się cieszę, że eksperci z YouTube i Daydream wspólnie opracowali nowy format wideo - VR 180 oraz nowe kamery, które umożliwią proste i przystępne cenowo tworzenie filmów w zakresie wirtualnej rzeczywistości. Ten nowy format pozwala oglądać trójwymiarowe wideo dzięki uchwyceniu 180 stopni obrazu wokół Was. Twórcy muszą zadbać tylko o to, aby dobrze uchwycić to co znajduje się naprzeciwko nich, podczas gdy widzowie mogą cieszyć się wspaniałym i wciągającym doświadczeniem dzięki zestawowi VR lub też oglądać sferyczne wideo na smartfonie. Pracujemy z najlepszymi markami, jak LG, Yi czy Lenovo aby stworzyć kamery VR 180 za kilkaset dolarów, czyli kwotę porównywalną do tej, którą płacicie za aparaty kompaktowe.

grafika

Wojcicki zdradziła plany zmian zarówno w aplikacji mobilnej, jak i na stronie głównej YT. Mają one lepiej przystosować sposób wyświetlania treści do formatu w jakim zostały one stworzone.

- Naszym najważniejszym zadaniem jest pokazanie Waszych filmów w najlepszy sposób, bez znaczenia jaką metodą postanowiliście je nakręcić – przyznała Wojcicki. - Nieważne czy powstały pionowo czy poziomo, przy pomocy smartfona czy lustrzanki, czy ich obraz zamyka się w kwadracie, w układzie 4:3 czy 16:9. W nadchodzących tygodniach aplikacja YouTube zacznie dostosowywać się do każdego rozmiaru i kształtu wyświetlania, jaki wybierzecie. Oznacza to, że jeżeli oglądacie pionowe, kwadratowe lub poziome wideo aplikacja automatycznie dostosuje się do wielkości ekranu, tak jak powinna. Chcemy, aby wszystkie filmy wyświetlały się tak samo dobrze również na desktopie – zapowiedziała CEO YouTube’a.

grafika

 

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?