Interia z kampanią edukacyjną na temat cyberprzestępczości

Grupa Interia w czwartek uruchomi projekt edukacyjny „Świadomi w sieci”, którego celem jest popularyzacja wiedzy na temat zagrożeń w internecie.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Interia z kampanią edukacyjną na temat cyberprzestępczości
Materiały przygotowane w związku z akcją „Świadomi w sieci” będą pojawiały się co dwa tygodnie na stronie głównej portalu oraz w serwisie Biznes Interia (fot. materiały prasowe)

Projekt jest kontynuacją prospołecznych akcji Interii, m.in. „Wirtualny znaczy realny” i „Interia bez hejtu”. Jego partnerem merytorycznym jest Asseco Poland.

„Już prawie wszyscy funkcjonujemy w dużym stopniu w wirtualnej rzeczywistości. Przez Internet robimy zakupy, płacimy rachunki, zamawiamy posiłki i komunikujemy się ze światem. Korzystanie z nowości i wygodnych rozwiązań często jednak wiąże się z licznymi zagrożeniami. Czasami wystarczy jeden telefon, sms, email albo niefortunne kliknięcie w link, żeby cyberprzestępca przywłaszczył nasze poufne dane albo oszczędności. W nowym cyklu »Świadomi w sieci« chcemy pomagać naszym użytkownikom lepiej rozpoznawać potencjalne niebezpieczeństwo. Znajomość pewnych mechanizmów okazuje się bowiem w wielu przypadkach najlepszą formą ochrony przed atakami w Internecie” – mówi cytowany w komunikacie Paweł Czuryło, zastępca redaktora naczelnego w Grupie Interia.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/interia-pl-nowy-layout-strona-glowna-desktop-kiedy-premiera,7170099429127809a ##

W ramach projektu w portalu pojawią się praktyczne materiały, które mają w przystępny sposób przybliżyć użytkownikom Interii tematykę cyberbezpieczeństwa. Poznają oni m.in. skuteczne sposoby ochrony przed najpopularniejszymi metodami stosowanymi przez przestępców w internecie (phishing, vishing, keyloggery, malware, ransomware). Znajdą także porady dotyczące bezpiecznego korzystania ze sklepów internetowych oraz bankowych usług online. Swoją wiedzę użytkownicy będą mogli przetestować w interaktywnym quizie. Dodatkowo odbędzie się webinar z ekspertem ds. bezpieczeństwa w sieci.

Błędy ludzkie najczęstszą przyczyną naruszeń cyberbezpieczeństwa

„Przyspieszona cyfryzacja i przeniesienie wielu obszarów naszego życia do świata online niesie za sobą olbrzymie korzyści, ale powoduje także wzrost ilości cyberataków, które dotykają zarówno firmy, jak i konsumentów. Mogą one mieć negatywne skutki finansowe, biznesowe czy prawne. Najczęstszą przyczyną naruszeń cyberbezpieczeństwa jest błąd ludzki, dlatego tak ważna jest edukacja na temat zagrożeń w świecie online. Asseco jako największa polska firma informatyczna i lider cyfryzacji chce upowszechniać wiedzę dotyczącą cyberzagrożeń i podnosić kompetencje Polaków w tym obszarze” – mówi Artur Wiza, wiceprezes zarządu Asseco Poland.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/interia-laczy-serwisy-nowe-technologie-interia-menway-i-geekweek,7170106836629633a ##

Materiały przygotowane w związku z akcją „Świadomi w sieci” będą pojawiały się co dwa tygodnie na stronie głównej portalu oraz w serwisie Biznes Interia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej