Radio Konin FM dostępne z multipleksu firmy Polsatu w Warszawie

Do multipleksu eksperymentalnego DABCAST firmy BCAST, należącej do Cyfrowego Polsatu, dołączyło Radio Konin FM. To 9 stacja nadawana na kanale 11B w Warszawie. Łącznie w stolicy Polski w DAB+ dostępnych jest 27 rozgłośni.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Radio Konin FM dostępne z multipleksu firmy Polsatu w Warszawie
Radio Konin FM dostępne w Warszawie

W skład multipleksu DABCAST poza Radiem Konin FM wchodzą: POPradio z Pruszkowa, Muzyczne Radio z Jeleniej Góry, Radio 7 z Mławy, Radio Parada z Łodzi, Radio Jasna Góra z Częstochowy, Radio Bezpieczna Podróż, Radio Niepokalanów i Radio Maryja.

Rozgłośnie są nadawane z bitrate 128 kbps. Wcześniej było to 136 kbps. Stacje emitują logotypy i zapraszają do odwiedzin swoich stron internetowych. W związku z rozszerzeniem oferty multipleksu, we wtorek mogły występować problemy z jego odbiorem.

W Warszawie można też słuchać stacji radiowych z multipleksu lokalnego DABCOM. Na kanale 10B są nadawane: WP Radio, Disco Radio, Mega Radio, Radio Nuta, Radio Kolor, Radio Profeto i Muzo.FM.

W skład multipleksu Polskiego Radia, nadawanego na kanale 6B wchodzą: Jedynka, Dwójka, Trójka, Czwórka, Polskie Radio 24, Polskie Radio Dla Ciebie, Polskie Radio Dzieciom, Polskie Radio dla Ukrainy, Chopin, Radio Poland i Radio Kierowców. Trwa przetarg w sprawie rozszerzenia zasięgu multipleksu Polskiego Radia.

Lokalne stacje eksperymentują z emisją w innych miastach

Na przełomie czerwca i lipca wygasały pozwolenia na emisje eksperymentalne BCAST w DAB+ w Warszawie, Gdańsku i Wrocławiu. Urząd Komunikacji Elektronicznej na wniosek operatora przedłużył zgody o rok.

Na jakich zasadach rozgłośnie mogą być emitowane w ramach tych MUX-ów? - Od strony formalnej nadawca (także internetowy) zainteresowany emisją naziemną radia musi uzyskać zgodę UKE/KRRIT na rozpowszechnianie treści naziemnie, a więc posiadać stosowne koncesje i zezwolenia. Po drugie, musi spełniać techniczne wymagania BCAST, chociażby w zakresie dosyłu sygnału (z wykorzystaniem autorskiej technologii DABCAST wystarczy strumień online, który zostanie odpowiednio przekonwertowany; bez konieczności inwestycji w łącza typu punkt-punkt). Po trzecie, nadawca musi uregulować opłatę za świadczenie usługi, która w głównej mierze, z racji eksperymentalnego charakteru emisji, oznacza pokrycie kosztów nadawania - wyjaśniała niedawno w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Olga Zomer, rzecznik prasowy Cyfrowego Polsatu.

- Jeśli KRRiT byłaby skłonna postawić na DAB+ w formule dalszego rozwoju radia w nowym dodatkowym paśmie otwartym dla stacji nowo aspirujących i ze starego portfela, to wtedy sprawa staje się interesująca dla naszej stacji i pewnie też wszystkich innych. Dlatego też testujemy do czasu ostatecznych decyzji co dalej z FM czy na innych rynkach nasza propozycja muzyczna spotka się z zainteresowaniem uzasadniającym aplikacje w DAB+ na niektórych rynkach. Okres testowy to 1-2 lat i po takim okresie nawet bez systemu badawczego jakieś wnioski na przyszłość będą - stwierdził w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Ryszard Pragłowski, prezes Muzycznego Radia.

Komentarze (8)
Mniej wszechstronny
16 lat temu

Może jeszcze będą w technologii doradzać. Kto ubzurał sobie to, że można znać się jednocześnie na media relations i komunikacji wew. Super efekty tego będą...

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Netflix stawia na kolejne polskie produkcje. Seriale o zapominanych wydarzeniach z PRL, ekranizacja prozy Sobczak

Netflix stawia na kolejne polskie produkcje. Seriale o zapominanych wydarzeniach z PRL, ekranizacja prozy Sobczak

Onet pokazuje "prawdziwą cenę alkoholu"

Onet pokazuje "prawdziwą cenę alkoholu"

"Cyfrowi Bezpieczni" nowym cyklem na dobreprogramy.pl

"Cyfrowi Bezpieczni" nowym cyklem na dobreprogramy.pl

TVN idzie za ciosem. Szykuje nowy sezon "The Floor"

TVN idzie za ciosem. Szykuje nowy sezon "The Floor"

Gdzie są nasze mistrzynie? Dlaczego sukcesy kobiet nie przebijają się do masowej świadomości?
Materiał reklamowy

Gdzie są nasze mistrzynie? Dlaczego sukcesy kobiet nie przebijają się do masowej świadomości?

Julia Szpakowska dyrektorką w Lettly

Julia Szpakowska dyrektorką w Lettly