Kolejny serwis streamingowy zaoferuje treści w jakości 4K

Specjalizujący się w sporcie serwis streamingowy DAZN niedawno w Niemczech zaczął oferować transmisje w jakości Full HD. Teraz platforma chce pójść o krok dalej i zacząć udostępniać mecze w jakości 4K Ultra HD.

ag
ag
Udostępnij artykuł:

Wiele wskazuje, że niebawem DAZN zacznie pokazywać w UHD mecze piłki nożnej. Za Odrą Sky już korzysta z przekazów 4K, zapewnionych przez firmę Sportcast przy okazji transmisji z Bundesligi. - Naszym celem jest oferowanie treści w możliwie najlepszej jakości obrazu i dźwięku. Jesteśmy przekonani, że wkrótce będzie mogli oferować mecze w streamingu w jakości UHD - stwierdził rzecznik DAZN w rozmowie z portalem Digitalfernsehen.de. Przedstawiciel firmy nadmienił, że subskrybenci są bardzo zadowoleni z wprowadzenia transmisji w jakości Full HD.

Jakie serwisy w Polsce oferują treści 4K?

Polskie platformy cyfrowe i sieci kablowe w jakości 4K oferują: Canal+ 4K Ultra HD, Eleven Sports 1 4K, Love Nature 4K, InUltra 4K, Fashion TV 4K, Travelxp 4K, My Zen TV 4K, wPolsce.pl, Museum TV 4K, Ultra TV 4K, Filmax 4K, FunBox 4K, Jazz 4K. W 2024 roku za pośrednictwem naziemnej telewizji cyfrowej i dostawców płatnej telewizji znowu będzie można oglądać kanał TVP 4K. W ofercie znajdą się m.in. transmisje z Letnich Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Wiele treści w jakości Ultra HD można znaleźć w serwisach streamingowych. Oferują je np. Netflix, YouTube, Disney+, Amazon Prime Video, HBO Max, Canal+ online, Player i Polsat Box Go. Treści 4K nie ma natomiast w ofercie SkyShowtime. 

W Polsce za niewystarczającą rozdzielczość w transmisjach jest krytykowany Viaplay, który wycofuje się z naszego kraju. W krajach skandynawskich subskrybenci platformy mogą oglądać w 4K wyścigi Formuły 1. - Tegoroczne relacje z wyścigów Formuły 1 na Viaplay będą dostępne w jakości 1080p, z częstotliwością 50 klatek na sekundę - informowało na początku roku Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Viaplay.

Z danych GfK wynika, że w 2022 roku najpopularniejsze były telewizory, które pozwalają na oglądanie treści w jakości 4K. Takie urządzenia nabyło 71 proc. kupujących (spadek o 6,5 proc.). 19,9 proc. konsumentów wybrało sprzęty HD Ready (wzrost o 26 proc.), 9 proc. Full HD (spadek o 5 proc.), a jedynie 0,18 proc. 8K (spadek o 12 proc.). 55-calowe telewizory wybrało 24 proc. konsumentów (spadek o 2,6 pp.), 40-43-calowe 22 proc. (wzrost o 2,4 pp.), 32-calowe 20 proc. (wzrost o 3,7 pp.), 65-calowe 14 proc. (spadek o 1,6 pp.). Z badania założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów wynika, że 25,2 proc. polskich odbiorców posiada telewizory 4K.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Radio Nowy Świąt na Święta. Przypomni koncert z Joanną Kołaczkowską

Radio Nowy Świąt na Święta. Przypomni koncert z Joanną Kołaczkowską