Android TV i Roku OS z największym wzrostem w 2022 roku

W 2020 i 2021 roku systemy operacyjne do telewizorów Android TV/Google TV i Roku OS odnotowały największy wzrost liczby użytkowników. Z prognozy Dataxis wynika, że na coraz bardziej zatłoczonym rynku streamingowym ten trend utrzyma się także w 2022 roku.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Android TV i Roku OS z największym wzrostem w 2022 roku
system operacyjny Google TV

Według analityków Dataxis, dwoma najczęściej używanymi platformami Smart TV na świecie są Tizen Samsunga i WebOS LG. Obie południowokoreańskie firmy zabiegają o to, żeby ich systemy były instalowane także na telewizorach innych producentów. Samsung taki zamiar ogłosił pod koniec 2021 roku. Kilka miesięcy wcześniej na podobny krok zdecydował się koncern LG.
Walorami Android TV i systemu Google TV, który ma go docelowo zastąpić jest duża liczba aplikacji w sklepie Play.

grafika

Samsung i LG zapewniają, że ich systemy są łatwiejsze w obsłudze i stabilniejsze. Oznacza to też, że w przypadku Tizena i WebOS trudniej korzystać z pirackich usług. Później pojawiają się tam też nowe aplikacje. Canal+ online najpierw był dostępny na Adroid TV, później pojawiła się wersja na Tizena, a posiadacze WebOS wciąż czekają na tę aplikację. Wielu z nich musiało zamówić zewnętrzne przystawki z Android TV. Dzięki  urządzeniom, których ceny zaczynają się od 200 zł można korzystać z systemu operacyjnego Google na telewizorach z innymi systemami lub w ogóle bez Smart TV.

grafika

Rok 2022 decydujący w wojnie systemów operacyjnych

Z raportu Dataxis wynika, że w rozpoczynającym się roku rywalizacja między twórcami systemów operacyjnych będzie coraz większa. Znana z przystawek firma Roku już w 2019 roku twierdziła, że jej system operacyjny jest najlepiej sprzedającym się w Ameryce Północnej. Teraz chce podbić pozostałe kontynenty. Choć Roku podpisała umowy z chińskimi producentami telewizorów TCL i Hisense, to nie umocniła znacząco pozycji poza USA i Kanadą. Telewizory TCL z RokuOS są jednak sprzedawane w Wielkiej Brytanii. W br. powinny pojawić się także w innych krajach europejskich i Ameryce Łacińskiej.

grafika

Także Amazon ze swoim FireOS wszedł na rynek europejski, dzięki partnerstwu z Grundig w Niemczech i Austrii oraz JVC w Wielkiej Brytanii. Oprócz konkurowania z Samsungiem i LG na rynku systemów operacyjnych, Amazon chce też rzucić im wyzwanie na rynku telewizorów. Firma niedawno ogłosiła wprowadzenie własnego Smart TV zbudowanego przez Amazon, do serii Sky Glass i X-Class od platformy cyfrowej Sky i sieci kablowej Comcast.

grafika

Analitycy Dataxis przewidują, że w 2022 roku wzrosną udziały następcy Android TV, czyli Google TV i RiverOS, alternatywy dla WebOS od LG. Obecnie te systemy są instalowane w najdroższych telewizorach. Z czasem ich ceny powinny spaść. Nowe odsłony dotychczas oferowanych systemów mają usprawnione systemy rekomendacji między różnymi platformami streamingowymi. Interfejs jest też w jakości 4K.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana