Zmarł Jerzy Lechowski, przez 40 lat dziennikarz „Przeglądu Sportowego” i „Piłki Nożnej”

W wieku 91 zmarł Jerzy Lechowski, przez wiele lat dziennikarz „Przeglądu Sportowego” i „Piłki Nożnej”, a także działacz Polskiego Związku Piłki Nożnej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W komunikacie PZPN-u poinformowano, że Jerzy Lechowski zmarł 3 maja. - Polski Związek Piłki Nożnej składa najszczersze wyrazy współczucia Rodzinie, Przyjaciołom oraz Bliskim Jerzego Lechowskiego - zaznaczono.

Jerzy Lechowski ukończył studia na Uniwersytecie Warszawskim. w latach 1953-1970 pracował w „Przeglądzie Sportowym”, w latach 1969-1970 jako kierownik działu piłkarskiego.

Potem przez 21 lat był związany z tygodnikiem „Piłka Nożna”, kolejno pełnił tam funkcje p.o. sekretarza redakcji (w 1970 roku), redaktora naczelnego (w latach 1971-1972) i zastępcy redaktora naczelnego (w latach 1973-1991).

Od początku lat 90. pracował w Polskim Związku Piłki Nożnej. W latach 1991-1993 był wiceprezesem ds. sportowych, a przez trzy kadencje był prezesem Warszawskiego Okręgowego Związku Piłki Nożnej. Ponadto pełnił funkcje sekretarza i kierownika wydziału szkolenia. W 1997 roku został członkiem honorowym PZPN, był także honorowym prezesem Klubu Seniora.

W 1988 roku został odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski, a w 1997 roku - Krzyżem Oficerskim.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu